ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Европейският център за транспортни политики иска оставки на пътни шефове | ||||||
| ||||||
"Европейският център за транспортни политики е неправителствена организация, в чийто състав влизат експерти, ангажирани в различни сектори от сферата на транспорта. Досега сдружението е извършило десетки професионални инпекции по пътищата на България с единствена цел подобряване на безопасността на движението и в нито един от тези случаи не я е застрашило! Агенция "Пътна инфраструктура" обаче се опита да внуши, че се е случило именно това при изследването на ЕЦТП за качеството на новоположената маркировка в новоремонтирания участък на АМ "Тракия" между 160-я и 180-я километър. И го направи вместо да вземе отношение по проблема, за който сигнализираме от месец насам, и още по-нелепо - чак сега, във връзка с репортажа на BTV по темата обяви, че тепърва ще извърши собствено измерване на качеството на маркировката. Това поведение, както и опитите за внушение, че изследванията на ЕЦТП са "нелигитимни", показват няколко неща - нежелание за реално действие, въпреки задълженията и правомощията; неглижиране на проблеми, касаещи живота и здравето на гражданите на Република България, дори и когато за тях е сигнализирано; опит да се ограничи правото на неправителствения сектор да извършва независими проверки на състоянието на пътната инфраструктура. Оправданието, че този ремонт е извършен при предходно ръководство и настоящото не носи отговорност, няма да направи пътя по-безопасен. Не може да бъде и застраховка за удобно бездействие. Чудим се тогава защо АПИ публично оповести, че се влагат некачествени и несъгласувани от Института за пътища и мостове строителни материали в ремонта на автомагистрала "Тракия" в участъка между Чирпан и Нова Загора. И питаме: Какво е предприето по този повод. Не сме спирали и няма да спрем да правим инспекции на участъци, за които сме сигнализирани за проблем, сами сме установили такъв, или е настъпило поредното пътно-транспортно произшествие, показващо, че има дефицит в инфрактруктурата. Например, след последната ни инспекция - на мястото на тежката катастрофа с петима загинали край село Микре, на база професионална експертиза направихме констатации и излязохме с препоръки. Материалите бяха изпратени на АПИ, но и до днес те не са разгледани. Впрочем, поканихме АПИ заедно да извършим инспекцията. Отговор нямаше. Ние от ЕЦТП настояваме за незабавна подмяна на маркировката на АМ "Тракия" гаранционно от фирмата-изпълнител. Настояваме и за оставка на председателя на АПИ и на ресорния зам. министър, отговарящ за агенцията заради това, че в рамките на месец не предприемат нищо по темата, респективно за гарантиране на безопасността на преминаващите. Припомняме, че задължение на всяка държавна институция е да работи в полза да обществото и да гарантира опазването живота и здравето на населението", се посочва в позицията. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Синоптик: От 6 декември започва продължителен период на снеговалежи
14:11 / 28.11.2024
Виктор и Беба отново заедно
08:42 / 29.11.2024
Годеж 17 години след първата им среща, когато са били деца
15:49 / 29.11.2024
Ударно начало на декември за три зодии
14:46 / 28.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив? | ||
Да (5800) | 58% | |
Не (3208) | 32% | |
Не мога да преценя (947) | 10% |