ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Евтини шофьорски школи "произвеждат" убийци на пътя
Автор: Екип Plovdiv24.bg 10:40 / 03.09.2012Коментари (9)6358
© Plovdiv24.bg
Шофьорски школи подбиват пазара на колегите си, като предлагат цени за обучение на водачи, които са по-ниски от стойността на горивото, което трябва да бъде изхарчено за времето на курса. За това алармираха представители на асоциациите, свързани с обучение на водачи. Промоционална цена от 300 лв. за цял курс, който включва теория, практика с градско и извънградско управление на автомобила, вътрешен изпит и такъв пред държавните органи, не може да бъде постигната, освен ако бъдещият водач не е задължен да бута колата си през цялото време. 

Така на практика се "произвеждат" убийци на пътя, коментира Красимир Георгиев, председател на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България (АКАБ). По норматив всеки бъдещ водач трябва да е преминал 40 часа теоретично обучение, както и 31 часа кормуване. За да е пълно обучението, то трябва да е както в градски условия, така и по магистрала и в тъмната част на деня, за да се пробва бъдещият водач на фарове. Добрите школи обучават включително в час пик при задръстване, където умението е шофьорът да потегля леко и да спира плавно, да не се паникьосва от постоянното прегрупиране на автомобилите. Дори за момент да допуснем, че изпилената цена може да покрие разходите на фирмата, въпросът е дали бъдещите водачи искат да се подготвят при най-примитивни условия и системи за преподаване.

Това, което се научава при първите уроци, се отнася не само до наизустяване на правилника, за да бъде покрит изпитът на теория, а до разбиране на философията на шофирането, обясни Георгиев. Качественото обучение означава гледане на филми, дискусии по конкретни ситуации, много мултимедия, компютърни тестове и т.н.

Асоциациите в бранша са обсъждали въвеждане на минимална цена за шофьорски курс, но свободните пазарните условия не позволяват налагането на такава тарифа. 

"Не можем да говорим за фирми ментета, защото всички, които са на пазара, са покрили минималните изисквания за материална база и при проверка ще се види, че те разполагат със зала за обучение, с маси, столове и бяла или черна дъска. Затова на основата на очевидно ниска пазарна оферта никой не може да бъде санкциониран", коментират от бранша.

В крайна сметка, ако кандидатът държи да се подготви добре в практическите си умения, само за плащането на допълнителни часове за обучение, сумата може да набъбне до 900 лв. След като веднъж са платили началната сума, заблудените курсисти не искат да се откажат на средата, защото тогава трябва да платят реална тарифа в друга школа.


Източник: в. "Монитор"







Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 03.09.2012 г.
+1
 
 
Добре, че има по 300 лева, та хората да изкарат книжки. Цента не определя поведението на пътя, първите 7 години го определят.
Aнонимен
на 03.09.2012 г.
+1
 
 
Изобщо не съм съгласен. Аз лично исках евтин шофьорски курс, но до сега 3 4 години нямам птп или някакво подобно провинение. Всичко си зависи от психиката и домашната култура на самия шофер. Ако мама и тати карат като луди и детето го смята за правилно и то така кара след време. Пък и дали си дал 1000 или 500 лева за 30 те часа курмуване или там колкото бяха няма как да станеш качествен шпфьор.
+1
 
 
Всички фирми/инструктори, които само гледат да вземат парите на кандидат-шофьорите - без значение колко, а не да ги научат да шофират и да спазват както Правилника, така и моралните норми на поведение на пътя!
Aнонимен
на 03.09.2012 г.
+2
 
 
курсовете са гола вода. трябва да се въведе програма за обучение задължителна за всички инструктори и книжки за курсистите с оценки за отделните часове по време на обучението да се види кой какво учи и какво го учат защото повечето инструктори се возят като куфари в колата и само гледат да не им я остържат. и сина и дъщерята караха курсове и като ги питам какво учат -тагедия.няма паркиране, няма престрояване ,масово не знаят каде трябва да застанат на пътя. затова е такъв хала то пътищата. аиначе само за пари се говори ,с двама курсисти да искараме месеца.
+1
 
 
А скъпите курсове произвеждат камикадзета.Защото тати купил на келеша с купената книжка БМВ 300 коня и лети снего из града с 200 км в час.
+4
 
 
Дори и в Чалгария хората се научиха, че по-скъпо не означава по-качествено!!!
+4
 
 
Какво значение има цената на шофьорските курсове? Те са просто подготовка, а след тази подготовка се полага изпит (листовки + кормуване). Независимо от цента на курса, книжка ще получиш ако си вземеш изпитите!!! СПРЕТЕ ДА СПЕКУЛИРАТЕ!
+4
 
 
с 31 часа кормуване ,шофьор не се става , без значение дали си платил 300 ,1300 или 3000 лева.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Август 2023 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Десет души са арестувани в Пловдив!
Мъж почина в "Кючук Париж"
Женски футбол
Грипна епидемия обхвана страната
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: