Футуролог: Медиите имат потенциала да събират много данни с важно значение
ТикТок има информация за нашата локация, контакти, какви търсения правим, колко дълго задържаме вниманието си върху определена тема. Данните, които се събират, сами по себе си не са толкова важни, принципно са нелогични и несвързани сами по себе, но когато се структурират и чрез тях бъде обучен изкуствен интелект, могат да се очертаят трендове, които да издават информация за по-голяма картина. Това каза футурологът Мариана Тодорова в предаването "Денят на фокус“ по Радио "Фокус“.
В случая по-важни са големите данни, които дават насоки за определени тенденции, чрез които може да се екстраполира какво е състоянието на държавата например. "Да речем тийнейджърите в България какви навици имат за учене, за фокусиране на вниманието. От това могат да се направят прогнози каква би била интелигентността на определена нация или на определена група след 10 години според когнитивните способности. Наистина нещата са доста по-сериозни от това, което всъщност официално се твърди“, посочи експертът.
Тя даде още примери в тази посока. "Ако един изкуствен интелект има достъп до движението на таксита, той може да каже например кои ресторанти в даден момент ще бъдат успешни или не, или какво е финансовото състояние на млади жени, които все още са необвързани. Броят на контейнерите, които биват разтоварвани на едно пристанище, може да покаже след 6 месеца какво търсене ще има на определени стоки и дали наистина икономиката е в рецесия или проявява елементи на заздравяване“, обясни Тодорова.
Всяка медия има потенциала да събира много данни с важно значение, подчерта футурологът. "Всъщност не бива да казваме "Точно ТикТок прави това“, а трябва да кажем, че подобни медии разполагат с неограничен потенциал да събират данни. Те могат да показват потребителски, поведенчески модели, модели на социални групи, на отделни държави и на целия свят“, заяви Тодорова.