Габриела Руменова: Цените на една и съща стока са различни във физическия обект, електронния магазин и приложението на търговеца

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (0)
09:46
767
Търговци продават един и същи артикул на различни цени във физическите си обекти, в електронните си магазини и в приложенията, като цените онлайн са по-високи. Върху това акцентира в коментар за телевизия Euronews Bulgaria Габриела Руменова от "Ние, потребителите“ по повод постъпили сигнали на граждани.

"В електронния магазин и в приложенията на брандовете всеки клиент може да бъде профилиран и когато потребителското му поведение е дало индикации, че той се интересува от определен артикул или група стоки, търговецът може да му ги предложи на по-високи цени“, обясни експертът.

Тя разказа и за конкретен случай: "В приложението артикулът, който дама си е харесала, се оказва по-скъп, отколкото е във физическия магазин. Ние сме приканени да изтеглим приложението, като предоставим свои лични данни и съгласието си да бъдем профилирани, а търговецът недобросъвестно ни предлага по-неизгодна за нас цена. На този етап това е една хипотеза, защото има само сведения и няма безспорни доказателства за подобно твърдение, но е поле, което е добре да бъде изследвано от контролните органи. Въпросът е защо цената за този профилиран, вече уж лоялен клиент, е по-висока, отколкото ако той отиде свободно във физическия магазин, където никой не го знае кой е?“, анализира Руменова.

Тя описа и друга незаконна практика при кампаниите за намаления: "Наблюдава се как едни и същи стоки влизат в една кампания за намаление, която продължава два-три дни. След това се връща старата цена на тези стоки, а след няколко дни те влизат в друга кампания за намаление. По този начин се нарушава изискването на закона цената, от която се извършва намалението, да се е стабилизирала и да е прилагана поне един месец преди акцията.“

В отговор на въпрос на водещата Ани Балджиян защо в чужбина има повече реални намаления Руменова изрази мнение, че причината е комплексна. 

"От една страна, нашето потребителско поведение в някаква степен позволява лоши търговски практики да се ширят. Ако някои от нас реагираме на тях, то е по-скоро с отказ да купим. Но други хора, подвластни на емоциите, осъществяват сделките и некоректните търговци разбират, че заблудите им успяват. Същевременно, дори и да има контрол, той не може да бъде всеобхватен и ефективен, тъй като ресурсът е ограничен, а в резултат от контролната дейност в публичното пространство не става ясно кои търговци извършват нарушения, какви точно нарушения извършват и какви санкции и мерки са им наложени.“, посочи тя.

Преди да закупите дадена стока или услуга, проверявайте цената и другите условия за покупка не само при различни търговци, но и в различните канали на един и същи търговец: физически обект, електронен магазин и приложение, съветват още от "Ние, потребителите".

Виж коментарите (0)
Още новини от Национални новини:
Трагедия с родилка, бебето не оживя
Възрастна българка: Сега отиваме тук да хапнем по един десерт и т...
Кантарджиев: Грипът те поваля на легло от 2 до 4 часа
ГЕРБ пита Конституционния съд дали ВСС с изтекъл мандат може да с...
КЗК погна застрахователите заради "Гражданската отговорност"
Рамадан Аталай: Чувам, че има някакво размърдване, че ще се сменя...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).