Габриела Руменова: Професия инфлуенсър няма

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (1)
13:57 / 06.10.2023
2455
За да се превърне инфлуенсърството в професия, то трябва да почива на специализирано образование и да бъде прикрепено към законодателство, което да поставя конкретни исиквания. Това коментира за Sofia24.bg Габриела Руменова, основател на платформата "Ние потребителите".

"Инфлуенсърите стигат до нас по всевъзможни канали, без значение дали искаме да се срещаме с тях. Само това, че те отделят много часове на създаването и публикуването на съдържание, че имат хиляди, а някои от тях и милиони последователи и че компании са готови да плащат, за да може инфлуенсърите да представят техните стоки и услуги, не ги прави автоматично професионални инфлуенсъри", обърна внимание експертът по потребителски теми.

По димите й много хора, които се занимават с подобна дейност имат общи познания по дигитален маркетинг, но това не е напълно достатъчно: "Важно е обаче поемането на отговорността - защото посланията на инфлуенсърите стигат директно до съзнанието на много хора.Начинът, по който те говорят ги прави убедителни, но не винаги посланията, които отправят почиват на някакви обективни факти. Трябва да има някакъв филтър. Според мен инфлуенсърите трябва да внимават и когато избират своите ангажименти, особено когато нещата, които ще рекламират, са таргетирани към по-младите", уточни Руменова.

Тя даде за цитира проучване на Държавната агенция за закрила на детето: "Около 50% от децата влизат поне по 5 пъти на ден в социалните мрежи и всяко едно от тях го прави, за да следи любимите си инфлуенсъри. Ето тук е големият удивителен, който трябва да сложим. Друго проучване сочи, че възрастните хора се доверяват повече на инфлуенсъри, които са експерти, а младите на популярни личности. Истината е, че и самите брандове се замислят, когато наемат инфлуенсъри, към кои да се насочат - към т.нар. микро инфлуенсъри, които имат значително по-малко последователи, но са много по-таргетирани и реално ефективността и успеваемостта би била по-голяма или към макро инфлуенсърите, които имат милиони последователи, но посланието може да се разпръсне".

Според експертът по потребителски теми, дейността на инфлуенсърите трябва да бъде скрепена към законодателство. Тя даде за пример Франция: "Има стъпка в тази посока - факт е проект на закон във Франция, който предвижда да има по-голяма отговорност към отправените послания от страна на инфлуенсърите, както и на техните агенти. Предвиждат се и сериозни санкции и мерки. Чак тогава инфлуенсърството би могло да се превърне в професия - тогава, когато има правила", категорична бе Габриела Руменова.

Виж коментарите (1)

Още по темата (6975):
07.11.2024 Орхан Мурад залюби два пъти по-млада от него
30.10.2024 Ето я годеницата на Виктор от "Биг брадър"
23.10.2024 Коцето прибрал 20 бона от клипче в социалните мрежи
09.10.2024 Най-известният брадър в България: Мъчно ми е, че не ме поканиха в студиото за първия епизод
01.10.2024 Ще се превърне ли "Тревожност" в хит?
24.09.2024 Ивайло Захариев: Съпругата ми бе подложена на онлайн тормоз
Още новини от Национални новини:
Кирил Петков: Зависимостта в политиката се оказа най-големият пор...
Радостин Василев разкритикува БСП
Бойко Борисов се отказа да е премиер
В първия ден на новата година по-скъпи цигари и алкохол?
Мениджър от най-голямата търговска верига на едро: Ако не са пром...
Борислав Сарафов: Аз самият се удивих колко много работа съм свър...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).