ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Германия си иска от БДЖ "Сименс"-ите
Автор: Екип Plovdiv24.bg 11:52 / 07.10.2011Коментари (54)14139
© Plovdiv24.bg
Германската банка KfW е поискала да си получи обратно всичките 50 електрически и дизелови мотриси с марка "Сименс", които се движат у нас. Това съобщиха източници. Новината бе потвърдена от чиновници в Министерството на транспорта и БДЖ. Проблемът е сериозен и се търси изход от ситуацията.

В случай че Германия си прибере 50-те мотриси, у нас ще останат само съветски електрички, произведени през 70-те години на миналия век.

Мотрисите "Сименс" са единственият модерен подвижен състав на БДЖ. Те бяха купени през 2003 г. по настояване на тогавашния транспортен министър Николай Василев.

Заради тежкото състояние на железниците от 2010 г. компанията е спряла погасителните вноски за влакчетата. Въпреки това от KfW не са предприели действия срещу националния жп превозвач до момента, в който ръководството му не решава да смени застрахователя на подвижния състав в началото на тази година. По решение на ръководството на БДЖ се прекратява договора на "Алианц България" и на негово място се избира "Булстрад".

Решението обаче противоречи на договора за покупка на дизеловите и електрическите влакчета. В него ясно е указано, че до изплащането на мотрисите през 2017 г. застраховател ще бъде "Алианц България". Промени на клаузата се допускат единствено след консултации с KfW. При прекратяването на договора с посочената компания обаче ръководството на БДЖ не е потърсило контакт с германците, вероятно разчитайки, че от финансовата институция ще си затворят очите.

Проблемът обаче избухва с пълна сила, тъй като гарант на KfW по сделката е германската компания за експортно застраховане "Хермес". Мажоритарен собственик в нея е правителството в Берлин, но дял има и напъдената от БДЖ "Алианц".

До пълното плащане на возилата "Сименс" собствеността им не е на българската жп компания, а на KfW, която има право да си ги прибере заради нарушения по договора за покупката им.

Проблемът с мотрисите трябва да се реши на правителствено ниво между България и Германия, каза пред "Труд" шефът на борда на БДЖ Владимир Владимиров.

Десетки влакове са заплашени от спиране

В случай че българската държава и KfW не постигнат споразумение и мотрисите "Дезиро" бъдат изтеглени, на практика цялото разписание на БДЖ за догодина ще бъде разбито на пух и прах. Влакчетата на "Сименс" в момента обслужват крайградски превози около големите полиси.

Мотрисите осигуряват превоза на редица работнически влакове в района на столицата. Модерните влакчета обслужват свръхнатоварената линия София - Перник и осигуряват превозите на стотици пътници към Банкя и Драгоман. Същата е и ситуацията около другите големи жп гари у нас. "Сименсите" обслужват крайградски превози по дестинацията Плевен - Левски, Горна Оряховица - Свищов и куп други направления в района. Идентичен е и случаят с превозите край Варна и по дестинацията Пловдив - Пазарджик.

Без мотрисите "Дезиро" в БДЖ остават само електрички от 32-ра серия, които са морално остарели и често се палят.

Източник: в. "Труд"








Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 08.10.2011 г.
0
 
 
Това ще е краят на железниците!За съжаление,некадърното ръководство ще успее най-сетне да унищожи това което предишните(Костов и Краус) не успяха!
0
 
 
Димитрова , да вярно затова хората там взеха да ползват все повече собствен транспорт щото от тяхното сериозно отношение към железнизите билиетите са скъпи като за почивка в чужбина:)! Да продължат стачните действия и да не се отклонява вниманието на народа! От 20 години се претапяме и ако и днес мълчим и не искаме правата си , утре най- добре е да се казваме Циганиа!
0
 
 
г-жа Дженкова, на запад със сигурност правителствата се отнасят много сериозно с железниците си и често финансират модернизацията на инфраструктурата им, а в някои държави и подвижния състав. За България не ми се коментира, цялото внимание на нашите политици е насочено към авто транспорта.
Aнонимен
на 07.10.2011 г.
-1
 
 
ТОЛКОВА AM ВЪЗМУТЕН! ЗАКРИЙТЕ ГО ТОБА Б Д Й, САМО НИ ИЗЛАГА!
0
 
 
няма кой да плаща на германците затова бдг е към фалит българина може и пеш да ходи накъде сме тръгнали един господ знай
0
 
 
Хах, нека им - ръководството си мисли, че може да си играе мутренските игри и извън България, но яко ги сецнаха, навън балканските номера и т.н не минават - има си договор и ако не се спазва няма 2-3-5, а наказание. Да уволнят сега ръководстовот, и без това не става.
Aнонимен
на 07.10.2011 г.
0
 
 
ALi ot Turkey: ВОДНО КОЛЕЛО!! НАЛИ СТЕ МАЙ-НАЙ..СПЕЦОВЕ,ЮНАЦИ..ГЕНИИ?? ЗА КО ВНАСЯТЕ,ПРОСЯЦИ НЕКАДЪРНИ ТАКИВА!! ИЗМИСЛЕТЕ И ПРОИЗВЕДЕТЕ СИ,ДЕ,ГОВЕДААА! АМА САМО С ЛАПАНЕ И НАДУВКИ И ЛОЗУНГИ НЕ СТАВА-ТРЯБВА И АКЪЛ,И БАЧКАНЕ!! АХАААХ...КАРАЙТЕ СИ СЪС ЖЕЛЕОЗОРА..ТО СЕ Е ВИДЯЛО ЧЕ БАРЕМ ПОНЕ ЕДНА ЛИНИЯ И ВЛАК ОТ БГ ДО ЕВРОПАТА НЯМА ДА ИМА!! БОКО ТИКВАТА ДА ЗАПРЕТВА РЪКАВИ ИЛИ ДА СЕ НАДУПИ И ДА ИЗТРОПА 10..20..50 ВЛАКА,ДЕЕЕ!! КАКВО ЧАКА?? ХАХААХ..
0
 
 
въпросът е че каквото е плащано плащано е и сега ако вземат влаковете а със сигурност ще стане това след като има неспазени клаузи по договора ще го отнесат пътниците единствено-пак народа -а не тези които са сменили застрахователя и са наручили клаузите по договор-каквото и да си пишем тука-това е реалността в България -идат избори и човек се чуди за кое по-малко зло от всички да гласува защото за 20 години демокрация нищо не се е променило в тази държава а се гледат само лични облаги и всички управници си правят каквото им е угодно за тях си не мисля че е решение емигрирането но от опита с Катуница -не надигат глави тези които трябва и могат а бъдещето на БГ което неможе да се защити с нищо освен с присъствие ама народа като незнае да си гледа интереса така
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Октомври 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Войната вУкрайна
Зима 2024/2025 г.
Никулден 2024 година
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: