ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Големи промени в bTV! Официално обявиха водещия на "Стани богат" и какво ще дават наесен!
Автор: Екип Plovdiv24.bg 07:54 / 28.07.2021Коментари (0)48693
©
Христо Хаджитанев е програмен директор на "Би Ти Ви Медия груп" от края на декември 2020 г. От 2006 г. управлява и консултира разнообразни проекти, включително в bTV, където през последната година е творчески продуцент в отдел "Локална продукция", а през 2016 г. е консултант на отдел "Програма".

Преди това управлява собствена компания за анализи, проучвания и творчески услуги, свързани с тв продукции и локализирането им на българския пазар, а по-рано оглавява отдел "Проучвания и развитие" в Old School Productions и Screen Imagination Agency. Завършил е "Медии, комуникации и реклама" в Uninettuno University в Рим и класически и италиански науки в La Sapienza University. Ето какво каза той за "24 часа":


- Г-н Хаджитанев, Би Ти Ви вече даде заявка, че обогатява съдържанието си с нови сериали и риалити формати, след като няколко години се въздържаше сякаш от подобни нововъведения и инвестираше предимно в студия и публицистика. На какво се дължи това?


- Програмната схема на bTV винаги е била адекватна на ситуацията и на интересите на зрителите по отношение на съдържанието във всеки един момент. Особено след годината на пандемия, когато новините естествено бяха водещи, гладът за качествено развлечение се завърна с пълна сила и ние сме готови да отговорим и дори да надминем очакванията. Това означава запазване и надграждане на най-успешните и обичани продукции, завръщане на формати, доказали своя потенциал сред зрителите, и предлагане на нови оригинални идеи, които да отговарят на нуждите на мултиплатформеното потребление на съдържание. Всичко това не може да се случи без ентусиазма, желанието и подкрепата на новия собственик на нашата компания - майка СМЕ - PPF, чиято основна цел е да утвърди bTV като безспорен лидер в предлагането на качествено локално развлекателно съдържание на българския пазар.

- Какъв ще бъде новият есенен сезон? Една от най-интересните тв загадки е дали "Стани богат" ще се излъчва по Би Ти Ви и кой ще е неговият водещ?

- Есенният сезон ще бъде издържан именно в духа на традицията и обновлението. Ще предложим нов семеен сериал, един стар, но златен телевизионен формат и традиционно ще заложим на любимия риалити проект на България "Фермата", в чието зрелищно завръщане инвестираме значителни ресурси и творческа енергия. Що се отнася до златния телевизионен формат, да, става дума именно за "Стани богат". На пазара на формати се предлагат хиляди заглавия, но онези, които са се превърнали в класика, се броят на пръсти. "Стани богат" е точно тази класика, чието присъствие в програмата е знаково, носи позитивен имидж и обогатява аудиторията. Лице на предаването ще бъде Михаил Билалов, който успя да спечели много симпатии и да се наложи успешно в сложната роля на водещия.

- Защо Би Ти Ви взема игра, която мина и през Нова тв, и през БНТ? Има ли отношение това, че вие сравнително доскоро бяхте главен редактор на изданието на "Стани богат" по БНТ?

- Както споменах, "Стани богат" е класика, с която всяка телевизия би се гордяла, и това се доказва от историята на шоуто на българския пазар. Дори и да нямах нищо общо с този формат през професионалния си път, винаги бих заложил на него, защото такъв тип продукции са изключително ценна рядкост. Търговските медии често търпят критика, е залагат на зрелището за сметка на обогатяването на аудиторията, а "Стани богат" съчетава комерсиалната атрактивност на зрелището с възможността за интелектуално обогатяване на зрителите, което го превръща в отличен избор за една национална търговска телевизия, която подхожда с внимание и отговорност към нуждите и интересите на многобройната си аудитория.

- За първи път Би Ти Ви кани продуценти, които доскоро сякаш бяха "запазена марка" на други телевизии. Защо избрахте "Олд скул" на Нико Тупарев да реализира "Ергенът"?

- Големите телевизионни продуценти, работещи от достатъчно дълго време на нашия пазар, създават продукции в различни жанрове, но като че ли всеки от тях е успял да се наложи в определено направление, повече от останалите, и да го превърне в своя запазена марка. Вярвам, че един от основните фактори за създаването на добра телевизионна продукция е това да свържеш опитния продуцент с най-подходящия за него формат. Когато става въпрос за качество, предпочитам да поканя най-добрия създател на съдържание, който може да гарантира това качество, без да се ръководя от други мотиви. "Олд скул" има богата и успешна биография в реализацията на риалити проекти, базирани на личностни отношения в контролирана среда, и на дейтинг форматите, какъвто е "Ергенът". Опитът на продуцента в този случай ми дава увереност, че ще се постигне правилен баланс между красивата и романтичната пленителност на предаването и интересните въпроси, които то поставя, особено от гледна точка на времето, в което живеем.

- Евтим Милошев също ще работи усилено за Би Ти Ви, какво прави неговата компания "Дрийм тийм" за вас?

- Партньорството с "Дрийм тийм" на Евтим Милошев е основано на същия принцип - избор на най-опитния продуцент за създаването на конкретен, най-подходящ за него, формат. Безспорен факт е, че на нашия пазар Евтим Милошев е родуцентът с най-солиден опит в реализацията на сериали,като един от тях е знаковият за програмата на bTV "Столичани в повече". Ето защо изборът беше логичен, когато решихме, че ще предложим нов сериал на нашите зрители през септември. Семейният "Татковци" ще бъде продукция от ново поколение - модерен, цветен, динамичен, едновременно забавен и емоционален, с много нови лица и изключително близък до хората сценарий. Уверен съм, че много скоро това ще бъде любимият сериал на зрителите на bTV.

- Когато Слави Трифонов си тръгна от Би Ти Ви, много се спекулираше, че неговото място ще бъде заето от продуцентската компания на Магърдич Халваджиян, която ще прави късно вечерно шоу. Това не се случи, но дали Халваджиян, който преди години зрелищно изтегли предаванията си от Би Ти Ви, сега отново ще работи за телевизията?

- Имали сме срещи и сме коментирали потенциални проекти с компанията на Магърдич Халваджиян. Без съмнение за нас ще бъде ценно да привлечем и продуцент с толкова богат и солиден опит в развлекателните студийни формати. Може би ще имаме нужда от повече време, за да намерим правилния модел на сътрудничество, тъй като голяма част от успеха на Магърдич Халваджиян се дължи на лицата, които е създал, а те все пак са лица на основния ни конкурент. Но, както мисля, че вече стана ясно, в момента bTV е максимално отворена към продуцентската среда и ще предлагаме сътрудничество на всеки създател на съдържание, който предлага идеи и може да гарантира качеството, което търсим за реализацията на избраните от нас проекти.

- "Шоуто на Слави" бе заместено от "Шоуто на Николаос Цитиридис", което обаче бе съкратено до половин час. Ще го има ли изобщо наесен?

- Създаването на "Шоуто на Николаос Цитиридис" е много смела и правилна стъпка, предприета от предишното ръководство. Може би най-правилното в тази стъпка е изборът да се заложи на напълно ново за аудиторията лице с всичките рискове, които това решение носи. Като качество на реализация шоуто не отстъпва на най-добрите световни образци.

Друг е въпросът дали такъв тип предаване е подходящо за настоящия профил на телевизионните зрители.Ако разглеждаме телевизията само в контекста на линейната й програма, може би това свежо, провокативно и динамично предаване не би бил предпочитаният избор на една по-зряла аудитория - то беше създадено, за да върне младите пред екрана. Но ако разглеждаме телевизията в модерен смисъл, като генератор и разпространител на мултиплатформено съдържание, "Шоуто на Николаос Цитиридис" се оказва изключително ценна придобивка в портфолиото ни.

Връзката, която шоуто установява с интернет аудиторията и потребителите на социалните мрежи, е уникална, а и интересът от страна на спонсори и рекламодатели към шоуто е константен. Това ни задължава да стъпим здраво на всичко, свършено до момента, като развием шоуто като мултиплатформен проект. Съкращаването на времетраенето на ефирното издание не означава, че шоуто няма да генерира същия, че дори и по-голям дневен обем съдържание, но то ще се разпространява на канали и платформи, различни от телевизионния ефир, на които истинските фенове ще се почувстват много по-ангажирани. Телевизионната програма също ще спечели от половинчасовия формат, който позволява повече динамика, концентриран хумор и фокусирано съдържание.

- Вярно ли е, че Лора Крумова напуска "Шоуто на Цитиридис", където беше зам. главен редактор?

- Да, вярно е, но напълно разбирам подобно решение с оглед на професионалния опит на Лора като журналист и засиления хумористичен характер на шоуто, в още по-динамичен мултиплатформен формат.

- С толкова много нови заявки ще остане ли място в програмата на Би Ти Ви за "Мастършеф" и "Бригада Нов дом"?

- Както казах в началото на разговора, нашето обновление в духа на традициите не означава падане на успешни продукции, а увеличаване и разнообразяване на предложенията към аудиторията. "Мастършеф" и "Бригада Нов дом" са едни от най-успешните и обичани предавания в програмата на bTV и не бихме си позволили дори за миг да си представим, че те не са част от нашия ефир. И двете предавания допринасят изключително много за имиджа на bTV като отговорна национална медия, която умело съчетава търговските си цели с вниманието към нуждите на зрителите, като имат солиден принос за обогатяването на кулинарната и социално отговорната култура на зрителите. Така че без никакво съмнение "Мастършеф" и "Бригада Нов дом" ще продължат своето успешно присъствие в програмата след кратка пауза, по време на която ще инвестираме допълнителни ресурси в тяхното развитие.

- Същевременно подготвяте отново грандиозни продукции като "Гласът на България", "Сървайвър", "Фермата". Как ще изглеждат те в новите им сезони?

- "Фермата" ще се завърне по-атрактивна и вълнуваща от всички предишни издания, на уникална локация, която ще зададе и темата на сезона. Тук е мястото да кажа, че ще продължим да развиваме с нови проекти успешното си партньорство с продуцентите от "Междинна станция", които се наложиха като едни от най-талантливите създатели на съдържание у нас и ще имат съществена роля в бъдещото обновление на програмата.

В "Гласът на България" също ще има много изненади и нововъведения по отношение на основните лица, а кастингът до момента обещава много силен сезон във вокално отношение. Що се отнася до концепцията и мащаба на "Сървайвър", мога да заявя, че със завръщането си този формат ще покаже колко е важно да се инвестира в добро съдържание и колко голяма е разликата в качеството между това да заложиш на голям световен формат и това да предпочетеш някоя от многобройните по-евтини версии, които повтарят елементите му.

- Започва и нов български сериал - "Татковци". Той също е адаптация, по лиценз, както бяха и "Скъпи наследници", и "Белези". Какво ще представлява той? И защо напоследък Би Ти Ви сякаш предпочита този тип адаптации, вместо оригинални български сериали с оригинални сценарии?

- Причините за избора на адаптирани сериали са няколко. Телевизиите се намират в особен период, в който, най-вече на полето на сериалите, конкуренцията е много голяма - не става дума само за преките конкуренти на телевизионния пазар, но и за SVOD платформите, които предлагат огромни обеми от качествена продукция. В тази динамична среда лицензните сериали дават известна сигурност по отношение на избора, защото вече са се доказали като успешни продукции на различни пазари. Също така изборът на лицензен сериал е по-адекватен, що се отнася до програмните нужди на телевизията.

Обичайно продуцентите предлагат сериали със седмична цикличност, в сезони по 12 до 14 епизода, но нуждите на телевизията често са свързани с по-голям брой епизоди, което води и до третата причина. Реализацията на оригинален сериал, който да се излъчва всекидневно например, би била доста по-сложна и дълга операция с неясен изход в сравнение с това да се заложи на адаптация, при която сюжетът и образите са ясни и са издържали проверката на аудиторията в различни държави. Това значително скъсява процеса на реализация и позволява предлагането на качествен продукт в разумни срокове. Всичко това не значи, че ще продължим да залагаме изцяло на адаптирани сценарии. Наясно сме, че бъдещето е свързано със създаването и предлагането на все повече оригинални местни продукции в различни жанрове, с различно времетраене, с различна цикличност и ще работим усилено в тази посока.

- Би Ти Ви е част от телевизиите на СМЕ. Има ли някакво взаимодействие между всички тези канали, обменяте ли съдържание с тях?

- Възможността да обменяш идеи и опит с колегите от други държави е безценна и развитието на това взаимодействие винаги е било съществена част от модела на работа на СМЕ. По отношение на обмена на съдържание също работим активно, като същевременно си даваме сметка, че оперираме в държави, в които зрителите не винаги са сходни по манталитет и очаквания спрямо телевизионната продукция, която избират да гледат. И все пак гастролът на румънския сериал "Влад"в нашия ефир е доказателство за успешно сътрудничество в обмена на съдържание, което ще продължим. Очакваме реализацията и на нови съвместни проекти, особено когато говорим за сериали и предвид амбицията на групата да инвестира свежи ресурси в създаването и разпространението на локално съдържание с глобален потенциал.

- Мина половин година, откакто сте на новия пост. Какво променихте досега и как ще се развива програмата на Би Ти Ви и на монотематичните канали, които са част от "Би Ти Ви Медия груп"?

- В международна медийна компания като нашата, в която програмата се планира и подготвя за реализация най-малко година по-рано, шест месеца не са чак толкова дълъг период. Вече изготвихме визия за развитието на програмната схема и започнахме да я изпълняваме. Голям успех е, че още тази есен ще имаме силно обогатена развлекателна програма. Но най-важното, което се случи, за целия ни екип, е, че новият собственик се ангажира да инвестира свежи ресурси в качествено съдържание за всички платформи на bTV, включително тематичните канали.

Както споменах, модерното разбиране за телевизията я поставя в центъра на медийния пазар като инициатор, генератор и разпространител на съдържание. Макар линейната програма да продължава да бъде гръбнакът на дейността и нейното качество да е най-важното мерило за успеха, от голямо значение е да се инвестира в създаването на продукция за VOD платформите (видео по поръчка - б.а.), а те дават по-голяма свобода за експерименти в различни жанрове, предназначени за по-тесни групи зрители, както и за предлагането на продукции с потенциал за международно разпространение.

bTV се отваря към пазара и води диалог с различни партньори, за да може скоро да предложим много повече интересни проекти и заглавия, отколкото бихме могли да заложим само в ефирната си програма.

Друг резултат от работата ни през изминалата половин година е формулирането на стратегия за развитието на тематичните канали, за всеки от които планираме създаването на собствена продукция и на гъвкави модели за реализирането на спонсорирано съдържание. В тази връзка щастливи сме, че срещите от най-престижните и гледани клубни футболни турнири на Стария континент- УЕФА Шампионска лига, Лига Европа, Суперкупата на УЕФА и Лига на конференциите, и през следващите 3 години ще се излъчват по bTV Action, RING и на VOYO.BG.

- Вашата предшественичка Маргарита Александрова стана програмен шеф на БНТ. Има ли вероятност двете телевизии да започнат да търсят един и същ тип предавания, след като и двамата сте "от една школа"?

- Маргарита Александрова е опитен професионалист и прекрасен човек, с когото ни свързват не само дългогодишни професионални отношения, но и голямо взаимно уважение. Няма как да не приветствам назначението й за програмен директор на БНТ, защото тя притежава опита, културата и знанията, за да съчетае по най-добрия начин обществената роля на БНТ с нуждата от привличане на по-голям брой зрители, които да легитимират тази роля, което се случва чрез комерсиални похвати. Въпреки това не смятам, че ще търсим и предлагаме сходни предавания, защото целите, стратегиите и задачите на програмите, за които отговаряме, са много различни. Пожелавам успех на Маргарита в новата роля и вярвам, че тя ще допринесе значително за развитието на БНТ. Сигурен съм, че и професионалното уважение, което ни свързва, ще позволи да намерим нови форми на сътрудничество, с които да отговорим на все по-взискателните нужди на зрителите и на телевизионната среда.

- Кой и как ви покани за програмен директор на Би Ти Ви?

- Поканата дойде от главния изпълнителен директор Марин Швехлак, който се бе запознал предварително с професионалната ми биография. Той ме помоли да му представя визия за програмата, а на следващия ни разговор ми отправи поканата да я изпълня, като заема поста на програмен директор.

- Доскоро сте били част от големи тв продукции - "Стани богат", "ВИП Брадър" и др. Сега обаче сте от другата страна - вие одобрявате кои от тях са най-подходящи за телевизия. Помага ли ви сега фактът, че познавате достатъчно добре тв пазара на формати?

- Неизменно опитът в продукции до голяма степен е причината да поема тази роля, но тя е значително по-отговорна и предизвикателна от всичко, с което съм се заемал преди. Но фактът, че познавам отвътре целия продукционен процес и съм наясно с ресурсите, творческия талант и времето, което изисква, изключително много ми помага във вземането на решения сега от позицията на програмен директор. Безценен се оказва и опитът ми в проучванията и анализите на нагласите на публиката, а именно кога, как и по каква схема е най-удачно да се излъчи даден формат.

- В тази връзка има ли вариант "Биг Брадър" да тръгне по Би Ти Ви?

- "Биг Брадър" хронологично е първият риалити формат, който постига такъв световен успех, че практически отваря вратите за международния пазар на телевизионни формати. Историята му в България е не по-малко впечатляваща, особено що се отнася до версията с популярни личности. Но именно това дълголетие на "Биг Брадър" го прави до голяма степен, ако мога да кажа така, "морално остарял", защото концепцията му е базова - победителят се избира въз основа на поведението му в сравнение с това на останалите участници, тоест основният критерии за победа е доколко определена личност ще се хареса повече на зрителите. Големите формати, следващи хронологично "Биг Брадър", изискват допълнителни качества от участниците отвъд чисто личностните, като например волята, автентичността и физическата издръжливост в "Survivor" или "Фермата". По този начин те надграждат базовата концепция. Затова не виждам как "Биг Брадър" в оригиналния си вид би могъл да е част от програмата на bTV, защото това би означавало да се лишим от онзи допълнителен смисъл, който винаги сме търсили в телевизионните си проекти.

Не изключвам обаче появата на риалитис подобен модел на реализация, на живо и в изолирана среда, но с по-голяма добавена стойност.

- Вие сте италиански възпитаник по отношение на телевизията - там сте завършили висшето си образование. Какво бихте взели за България и конкретно за Би Ти Ви от италианския опит?

- Може би най-важният урок, който научих от италианската телевизия, е никога да не подценявам зрителите и винаги да се обръщам към тях, когато трябва да взема важно решение. Когато анализираме гледаемост, рейтинги или ефективност на програмата, не трябва да забравяме, че зад всяка цифра, зад всеки процент всъщност стоят реални хора, за които телевизията е източник на информация, емоции и преживявания, а за мнозина - съществена част от битието. В този смисъл бих искал да подхождаме към програмата със самочувствието, че bTV е телевизията, която дава повече.


Още по темата: общо новини по темата: 3974
16.12.2022 »
30.09.2022 »
24.09.2022 »
21.09.2022 »
18.07.2022 »
16.07.2022 »
предишна страница [ 1/663 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Септември 2023 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: