Ботев подчерта, че има ръст на туристите в почти всички масови дестинации в България. "Ето защо са нужни преди всичко по-активна реклама на туризма и засилено маркетинг присъствие на туристическите борси и пазари, за да можем да реагираме своевременно, когато се тиражира не особено позитивна информация за страната ни. Често това не е обективно, а резултат от конкуренти на пазара", поясни зам.-министърът.
"Факт е, че към момента имаме голяма диверсификация на българския туристически пазар. На второ място именно сега е моментът да отправяме положителни послания, да присъстваме сериозно в медиите - както в българските, така и в чуждестранните", категоричен бе Ботев.
Той поясни, че с промените в Закона за туризма, който вече мина на първо четене в парламента, ще се уеднакви режимът за всички планински туристически курорти у нас. Няма да се налага инвеститорите да променят предназначението на земеделските земи и горските терени, така че да са урбанизирани под претекст, че се правят писти. Когато една територия стане урбанизирана, няма обратен ред в закона, по който тя може да бъде отново земеделска. От концесионните такси 50% ще отиват в общините, които ще ги използват за благоустрояване и други дейности, което пък ще даде сериозен тласък на планинския туризъм, убеден е Ботев.
Планинското богатство, което имаме, е действително уникално. Но и най-хубавият закон, ако не бъде приложен от съответната администрация, ако няма интерес тази администрация реално да го въведе в действие, ще остане само на книга, заключи ресорният зам.-министър.