ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Готов е графикът за изпълнение на приоритетните инфраструктурни проекти до 2015 г. | ||||||
| ||||||
Готов е графикът за изпълнение на приоритетните инфраструктурни проекти до 2015 г. В края на януари министър-председателят Сергей Станишев разпореди ресорните министри да анализират проектите, които страната ни ще реализира през следващите години, и да подготвят график с ясна финансова обосновка, за да се вземат най-правилните управленски решения. По покана на премиера в заседанието на Съвета за координация, контрол и изпълнение на инфраструктурните проекти с национално значение участва представител на Националното сдружение на общините. Днес това бе членът на УС на НСОРБ и кмет на Гоце Делчев Владимир Москов. Съветът одобри докладите на министрите на транспорта и на околната среда и водите с предложените от тях оперативни планове и графици за изпълнение на проектите. До 31 май всеки проект трябва да има работно досие, а на всеки три месеца ресорният министър ще докладва пред съвета за реализацията му. Министърът на финансите, по предложение на ресорните министри, трябва да предложи механизъм за осигуряване на необходимите допълнителни средства за подготовка на инвестиционните проекти, определени за стартиране през 2007-2008 г. Необходимо е да бъдат определени целеви средства за 2007 г. за разработване и актуализация на проекти и тръжни документи за закриване и рекултивация на съществуващите депа за битови отпадъци. Основните източници за финансиране ще бъдат Кохезионният фонд, държавният бюджет, кредитите от международни финансови институции и публично-частното партньорство. Програмата, която Министерството на транспорта представи пред членовете на съвета и която предстои да бъде утвърдена от Министерския съвет, предвижда автомагистралите “Тракия”, “Марица”, “Струма” и “Черно море” да бъдат предоставени на концесия. Разчетите показват, че през 2007 г. може да стартира изграждането на автомагистрала “Марица”, която е с дължина 114 км. Очаква се тя да бъде готова в края на 2009 г. Строителството на автомагистрала “Струма” е планирано за 2008 г., като тя ще бъде пусната в експлоатация 4 години по-късно – през 2012 г. В периода 2014-2017 г. ще се изгражда автомагистрала “Черно море” – 95 км. Тази година ще приключи строителството на участъците Карнобат-Бургас и Оризово - Стара Загора, част от автомагистрала «Тракия». До края на декември трябва да завърши рехабилитацията на Даскалово - Дупница (40 км), изграждането на пътя Подкова - Маказа (18 км). През 2007 г. ще бъде завършена рехабилитацията на пътя Симитли - Разлог (36 км) и на Разлог – Банско -Гоце Делчев-Садово (58 км). В средата на следващата година ще завърши изграждането на пътната връзка от бул. «Брюксел» в столицата до новия терминал на летище София, ще приключи и строителството на подходния път от Рудозем до границата с Гърция. До 2008 г. ще бъдат готови 352 км пътища, които се модернизират по проекта “България-Транзитни пътища IV”. През 2009 г. трябва да бъдат готови и 19,125 км от автомагистрала “Люлин”. Общо 887,725 млн. евро ще бъдат инвестирани в периода 2007-2009 г. в модернизиране на пътната инфраструктура. Очаква се 593, 455 млн. евро от тях да бъдат от Кохезионния фонд на ЕС, а 294,270 млн. евро от държавния бюджет. С тези средства ще се реконструират Кърджали - Подкова; Видин - Монтана, в участъка Димово – Бела - Руженци; връзката Ябланица - пътен възел Коритна от автомагистрала “Хемус” и т. н. Програмата на Министерството на транспорта предвижда летищната и пристанищната инфраструктура да бъде модернизирана чрез публично-частно партньорство. Предвидено е през 2006 г. да бъдат открити процедурите за отдаване на концесия на летище Русе, пристанищните терминали във Видин, Русе и Тутракан; централните жп гари в София и Пловдив; фериботния комплекс във Видин; пътническия терминал в Силистра и т.н. През 2007 г. да бъдат открити процедурите за летищата в Горна Оряховица и Търговище, пристанищните терминали – Росенец - Бургас; ТЕЦ Езерево - Варна; Петрол - Варна; фериботен комплекс-Варна; Лом. През 2009 г. ще стартира концесионната процедура за летище Пловдив; пристанищен многоцелеви терминал във Варна. В доклада на министъра на транспорта Петър Мутафчиев се посочва, че железопътната инфраструктура се нуждае от сериозна реконструкция. Електрификацията на жп линиите е предимно от 1963-1983 г. Проектният срок за експлоатацията й е 30 години и 90% от нея вече са изчерпали срока си на “живот”. През последните 10 години са подновени 806 км или 18,6 на сто от общата жп мрежа. Ремонтирани са 790 км жп линии. 382,433 млн. евро е стойността на жп проектите, които ще се реализират в периода 2005-2009 г. През 2006 г. ще приключи реконструкцията на столичната Централна гара и пътническата гара в Русе. Гарата в София ще има 6 нови ескалатора, асансьори и перонни покрития, а в Русе ще бъде удължен пешеходният подлез. През тази година ще бъде подновен жп пътят в междугарията Роман - Кунино и Бутово - Павликени, ще се ремонтира тунелът Долно Камарци - Мирково от подбалканската жп линия. Изцяло ще бъде възстановена жп инфраструктурата, засегната от наводненията през миналата година. За целта от бюджета тази година са осигурени 10,1 млн. евро. До края на годината ще стартират проектите за модернизация на жп линиите София – Карлово - Зимница (204 км), Русе - Варна (135 км). Стойността им е 3 млн. евро. Строителните работи трябва да приключат през 2007 г. През 2007 г. ще са готови жп тунелите Даскотна - Търнак, Лазарево - Прилеп и моста Търнак - Аспарухово, част от жп линията Карнобат - Синдел. Програмата на правителството предвижда през следващите години да бъдат реконструирани жп линиите София - Драгоман (51 км), София – Перник - Радомир (48 км), Мездра - Горна Оряховица (236 км) и т.н. Съветът за координация, контрол и изпълнение на инфраструктурните проекти с национално значение разгледа и оперативния план за изпълнение на проектите в сектор “Околна среда” за периода 2005-2015 г. В доклада на министър Джевдет Чакъров се посочва, че в страната има 67 градски пречиствателни станции за отпадъчни води, които обслужват 5 648 184 граждани. Голяма част от тях се нуждае от разширение. Националната програма за управление на дейностите по отпадъците (2003-2007 г.) предвижда реконструкция на съществуващите и изграждането на нови регионални депа за битови отпадъци – общо 55 съоръжения за цялата страна. Досега са построени и пуснати в експлоатация 22 регионални депа. Изграждат се още 9 депа. Четири от тях – в Созопол, Силистра, Севлиево и Перник, се финансират със средства по програма ИСПА, а останалите 5 – в Добрич, Ловеч, Разград, Ямбол и Златица, със средства от държавния бюджет и Предприятието за управление на дейностите по опазване на околната среда. В ход е подготовката на още 24 проекта на регионални депа. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Принцеса Шарлот 1:1 с принцеса Даяна
14:06 / 10.12.2024
Пускат спокойни, но много опасни животни в Родопите
11:10 / 10.12.2024
Един от най-мощните ни бизнесмени днес става на 62
14:45 / 10.12.2024
Пестим от сметката за климатика, ако направим следните важни стъпки
09:19 / 10.12.2024
Българин спечели 1 000 000 лева
20:58 / 10.12.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив? | ||
Да (6467) | 58% | |
Не (3632) | 32% | |
Не мога да преценя (1087) | 10% |