Междуведомствена работна група, в която участват представители на МВР, ИА "Автомобилна администрация“ и Министерство на електронното управление, е изготвила предложения за дигитализация на регистрацията на автомобили. Това става ясно от отговор на министъра на вътрешните работи
Калин Стоянов.
Предприетите действия включват свързване на системите на МВР и "Автомобилна администрация“ за обмен на информация от удостоверяването на одобряване на пътни превозни средства, издавано от агенцията, в хода на първоначална регистрация на нови автомобили.
Освен това се разработва програма за първоначална регистрация на нови коли чрез използването на дигитални сертификати.
Работната група разработва и нова информационна справка със свободен достъп в Портала за електронни административни услуги на МВР, чрез която да се проверява статута на регистрация на колата – дали е валидна или прекратена, която ще предоставя на гражданите информация за актуалното състояние на регистрацията на автомобила.
Министърът напомня, че последните промени в наредбата, целящи подобряване на административните услуги, свързани с регистрацията на пътни превозни средства, касаят идентификацията им и монтаж на табели с регистрационен номер извън пунктовете за регистрация.
В момента има възможност за онлайн заявяване на регистрация на автомобила и за прекратяването й чрез Портала за електронни административни услуги на МВР, но само с квалифициран електронен подпис, припомнят от pariteni.bg.