В следващите пет-десет години виждам Viber като суперприложение. Целим се в демократизация на отношенията хора, бизнес, съдържание, автономни устройства. Това започва да се случва. Започваме да затваряме почти целия цикъл на потребителско изживяване в най-различни и дори много сложни сценарии. Вече пуснахме Viber Pay, ще го пуснем и на българския пазар. Имаме и чатбот. Всички потребителски изживявания не само ще са навързани, но ще са модернизирани чрез изкуствен интелект и различни други напредъци. Това заяви Атанас Райков, вицепрезидент на Vibеr,
в предаването "Светът е бизнес“ по Bloomber TV Bulgaria с водещ Ивайло Лаков.
"Показателят ни за успех не е колко време прекарват потребителите в приложението, а дали могат да се покрият най-важните и конкретни сценарии в живота им – да могат да ги свършат по-бързо и още по-добре“, коментира Райков.
Той посочи, че компанията има бизнес офис у нас, в който се вземат решенията за нейната стратегия и работят 26 човека.
"Поне една трета от хората заемат глобални позиции, които отговарят за няколко континента или за целия свят“, изтъкна Райков.
Според него за заемането на по-висш пост са необходими много работа и последователност. Той посъветва постъпващите на пазара на труда много внимателно да се изберат първите работни места – най-вече не за коя компания ще работят, а за кои хора ще работят, кои ще са техните ментори.
"Трябва да се научиш и да дадеш и след това да очакваш да вземеш. Длъжни сме колкото повече ресурси придобиваме – дори под формата на знания и контакти, да ги даваме обратно там, където сме започнали“.
Райков коментира и бизнес модела зад приложения като Viber. Той посочи, че крайните потребители не плащат нищо от гледна точка на пари, но това, което те генерират като време, което прекарват в приложението, като навици да търсят информация се превръща в много ценен ресурс. Така бизнесът плаща за различни услуги, стана ясно от разговора.
Гостът посочи, че главният бизнес на Viber е с комуникационни услуги – има много допирни точки с телеком сектора.
"Ние предоставям услуга с по-голяма добавена стойност. Можем да предоставим информацията за по-добри цели. СМС-ът, например, не е добър инструмент за промоционални цели."