ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Гражданска инициатива скочи срещу кабинета "Орешарски" заради БДЖ
Автор: Екип Plovdiv24.bg 09:08 / 28.06.2013Коментари (1)3440
©
Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт се противопоставя на желанието на новия кабинет и министъра на транспорта Данаил Папазов да продадат административната сграда на БДЖ на ул. Иван Вазов №3 в столицата, както и нови 1637 контейнера, собственост на БДЖ "Товарни превози" ЕООД.

"Това за нас означава приватизация "на тъмно" и огромен грабеж на държавна собственост", споделят от инициативата.

Инициативата припомня - какво означават думата "оздравяване" в роден контекст. Така бе "оздравено" здравеопазването. Така "оздравиха" образованието и закриха училищата като влошиха ситуацията още повече.

От инициативата казват, че за каквато и сума да бъде продадена сградата, тя няма да покрие дълговете на Холдинг БДЖ, които са 700 млн. лв., но освен това дружеството ще трябва да се премести в офиси под наем в сградата на Централна гара. Това означава, че сумата ще бъде върната за няколко години под формата на наеми към НКЖИ.

От инициативата обръщат внимание, че няма държавна железница без собствена административна сградакато дават примери с Германия, Франция, Австрия и др.

Гражданите твърдят, че вместо да се търсят товари и пътници, от които могат да дойдат същинските приходи от дейност, министър Папазов напомня с поведението си бившия финансов министър Симеон Дянков.

Гражданската инициатива настоява транспортният министър да поиска БДЖ най-после да бъде компенсирано (според регламентите на ЕК) и кухите дългове към НКЖИ да бъдат покрити.

От организацията задават въпроса - защо повече от 10 години инфраструктурните такси за железните пътища бяха едни от най-високите в Европа и през 2011г. ЕК започна процедура срещу България заради неравнопоставена конкуренция с автомобилния транспорт (винетката за 40-тонен ТИР е между 1000 и 1300 лв., а за 40-тонен вагон средногодишната такса бе до скоро 10 000 лв.

В Швеция например инфраструктурната такса е 0 евро, което насърчава най-екологичния, енергоефективен и с ниски разходи за обществото железопътен транспорт. От инициативата настояват да започне публичен дебат за разходите, които плаща обществото от монопола на автомобилния транспорт? (над 2 млрд. лв. от изгубените пътници и товари в последните 10 години).

Фокусът на вниманието е насочен към сектор енергетика, където оборотите са не повече от 3 млрд. лв., а никой не коментира монополът при горивата и оборотите там, които надхвърлят 10 млрд. лв.

До 2002г. БДЖ бе собственик на всички гари и свои имоти. След това "касапски" бе разделена инфраструктурата (линии и гари) от подвижния състав - влаковете. Сега БДЖ плаща наем за билетните каси в Централна гара и всички гари в страната. Като прибавим към това безумно високите такси, за които сме писали обяснението към картинката, можем да си направим сметка - защо БДЖ е в такъв колапс. За справка - Германия, Франция, Австрия оставиха инфраструктурата към своята железница и само създадоха още едно счетоводство, за да се изпълнят европейските регламенти. Тук обаче разрязаха БДЖ и резултатът от това е 200 млн. лв. (от общо 700 млн. лв.) кух дълг на БДЖ към НКЖИ, натрупан за вече 11 години.



Още по темата: общо новини по темата: 543
28.06.2014 »
14.06.2014 »
14.06.2014 »
14.06.2014 »
14.06.2014 »
06.06.2014 »
предишна страница [ 1/91 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
Накъдето и да отива тълпата – бягайте в обратната посока. Тя винаги греши.
на 28.06.2013 г.
+3
 
 
Да я продават софийската сграда и да се местят тук в Пловдив. Я каква хубава сграда имат до ЖП гарата - с близки паркинг, магазини, бриколажи, билли, сергийки, автогари. Тъкмо администрацията ще се запознае отблизо с ЖП депа, ремонтни работилници и др. инфраструктура, че до сега я гледат само на хартия и монитори.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Мачове между Локо и Ботев сезон 2024/2025
Икономическо престъпление е разкрито в Пловдив
Локо в Първа лига, сезон 2024/2025
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: