ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Гроздан Караджов: Превозвачите ще могат да обжалват наложените им от ТОЛ системата санкции | ||||||
| ||||||
"Целта е тези високи наказания заради пропуснати сегменти или пропуснато начало или край на маршрута, те да могат след това чрез своя оператор, който ги поддържа, да заявят тези грешки и да не бъдат третирани като нарушители. Така нарушенията, които се дължат на неволни грешки, ще бъдат изчистени и очакваме да останат не повече от 10% от сегашните". Регионалният министър заяви категорично, че има политическа воля за въвеждане на такси за тежкотоварните превозвачи за използване на второкласната пътна мрежа и протестите не биха повлияли това решение. Предложението на Министерството на регионалното развитие и благоустройството е тировете да плащат между 2 ст. и 7 ст. такса на километър. "Естествено е, че ако досега си плащал 0 стотинки, всяка цена, която ти предложат, ще е висока. Със същите аргументи е отклонено въвеждането на ТОЛ такси за второкласната мрежа през 2020 г. – уплашили са се от протестите. Аз съм "за" превозвачите да изразят гражданския си глас, но има политическа воля да подредим нещата така, както трябва да са", каза Караджов. В момента приходите от пътни такси, които събира държавата, се попълват на две трети от леките автомобили и на една трета от тежкотоварния транспорт. Идеята на ТОЛ системата обаче е съотношението да е обратно, тъй като тежкотоварните автомобили цапат и амортизират повече пътната мрежа. Затова паралелно с въвеждането на ТОЛ такса за второкласната пътна мрежа, се предвижда и поевтиняване на годишната винетка за леки автомобили с около 10 лева от догодина. Освен това често шофьорите на тежкотоварните автомобили избират второкласната пътна мрежа, за да избегнат таксите, което допълнително води до износването ѝ. Според министър Караджов заплащането на ТОЛ такса за този тип пътища няма да оскъпи сериозно превоза на товари. "За фалити не може да се говори. Представете си - един ТИР превозва на 300 км литър олио или килограм брашно, ще се оскъпи не повече от стотинка. Така че не смятам, че може да говорим сериозно за инфлация. Може да го подхвърлим на масата като теза, но не се подкрепя икономически", каза Караджов. По въпроса с изграждането на АМ "Струма" през Кресненското дефиле регионалният министър заяви, че се води "тежък диалог" с Министерството на околната среда и водите. Три работни групи по настояване на екоминистерството проверяват всички варианти за строеж на трасето и това ще отнеме няколко месеца. |
Още по темата: | общо новини по темата: 40 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/7 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Обявиха официално колко е населението на България
15:39 / 27.11.2024
Слави Трифонов се завръща в bTV
12:59 / 27.11.2024
Синоптик: От 6 декември започва продължителен период на снеговалежи
14:11 / 28.11.2024
Златна 2025 година за пет зодии
14:55 / 27.11.2024
Тя се завърна
16:52 / 27.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета