От туроператора уверяват, че хората, които са им се доверили за своите почивки, ще получат обратно парите си от застрахователя "Евроинс", към който е сключена застраховката "Професионална отговорност" на туропертора.
Полицата е на стойност 1,4 млн. лв. Според закона клиентите трябва да представят всички нужни документи, преди да получат парите си от застрахователя. След като го сторят, сумата трябва да им бъде преведена до 15 дни. Все пак едва ли повечето клиенти на компанията ще успеят да получат парите си преди празниците и да си резервират други ваканции.
Хората, които вече са на организирани от "Алфатур" екскурзии в чужбина, няма защо да се притесняват за ваканцията си, тъй като всички хотели и транспортът им са платени, уверяват от фирмата.
"Относно предстоящите пътувания за периоди, различни от коледните и новогодишни празници, ще се свържем поотделно по имейл с всеки, към когото сме поели ангажимент, за да му дадем информация конкретно за неговия случай", се казва още в писмото. От фирмата оставят и електронна поща за връзка на своите клиенти - sofia@alfatour.bg.
"Алфатур" е един от големите туроператори у нас, който предлагаше екзотични ваканции и собствени самолетни програми. За 18 години фирмата е превозила 150 000 туристи, се казва в писмото, публикувано на сайта на компанията до клиенти и партньори. Като причина за фалита от фирмата посочват сътресенията в Турция и Египет, които са съставлявали 80% от бизнеса й.
Ето какво се посочва в официалното съобщение на сайта на "Алфатур":
Уважаеми клиенти и партньори, допълнително на 13.12.2016 г. ще бъде публикувана и подробна информация относно стъпките, документацията и процедурата за предявяване на обезщететението към ЗК "Евроинс". Тези процедури ще бъдат изрично съгласувани със застрахователната компания.
В резултат на революциите в Тунис и Египет и последвалите бомбени атентати в Република Турция, "Алфатур" загуби основните си дестинации, които съставляват около 80% от нашия бизнес.
Едновременно с това агресивното навлизане на пазара на нискотарифните авиокомпании доведе до срив и на продажбите по европейските дестинации и по направление ОАЕ.
Тези, както и други негативни фактори и тенденции в туристическите дейности, доведоха до значителен спад на оборотите и ликвидността на агенцията.
В последните дни установихме, че сме в обективна невъзможност да гарантираме разплащанията на коледно-новогодишните пътувания, което би могло да доведе до кризисни ситуации по време на празниците, изразяващи се в оставени хора по летищата и ненастанени в хотелите.
Подчертаваме, че нашите клиенти, които са внесли депозити или са платили изцяло своите почивки, няма да загубят парите си. Те са гарантирани със застраховката "Отговорност на туроператора", сключена между агенцията и "Застрахователно дружество Евроинс" АД с покритие 1 400 000 лева. Считаме за правилно обаче още отсега да кажем, че така планираните пътувания няма да могат се осъществят през нашата агенция.
Още по темата (162): | |