ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Хотелиери в Гърция към наши сънародници: Не отказвайте резервациите си, всичко е наред | ||||||
| ||||||
По този повод от некомерсиалния проект "Ние, потребителите" изпратиха своя позиция до медиите: Оставяме настрана дискусията дали това природно бедствие може да бъде окачествено като форсмажорно обстоятелство (непредвидима и непреодолима сила), тъй като то вече е характерно за това време на годината и не следва да изненадва нито търговците, нито потребителите. Фокусираме се върху подхода на хотелиери от засегнатите от пожарите курорти, които при силно влошена обстановка и природна среда продължават да убеждават хората с резервации, че условията за почивка са добри и ги очакват. За този опит за прилагане на нелоялна практика чрез предоставяне на заблуждаваща информация разбираме от групите в социалните мрежи, събиращи потребители с интереси към южната ни съседка. По такъв начин потребителите не могат да направят информиран избор и пропускат възможността да реализират свои права, дадени им със закон. Например, ако знаят каква е реалната ситуация, те ще преценят дали да изложат на риск здравето и безопасността си или да се възползват от евентуално съществуващи за тях към момента възможности да се откажат от пътуването без неустойки или с предварително договорените в определени срокове. Всичко това се случва на фона на противоположна информация от свидетели на събитията на място, които споделят снимки и лични разкази от различни райони: "след обяд облака засенчи слънцето“, "като духне малко по-силно вятъра падат сажди“, "мъгла и сажди“, "ставаше за плаж, слънцето беше слабо заради облаците дим, не се усещаше силно миризма на пушек, но приятелка, която плуваше, се закашля от въздуха, падаха и сажди“ и др. Освен тези, на които им предстои да заминат, засегнати са и онези туристи, които вече са там и се налага да останат до края на резервацията си, тъй като не им се предлага разумна алтернативна възможност. Например, да напуснат хотела и да не заплащат част от сумата, равняваща се на разходите, които хотелиерът няма да направи заради това, че те няма да ползват храна, ток, вода и други консумативи, включени в заплатената за настаняването цена. Експертите от "Ние, потребителите" считат, че е наложително да се намери законов механизъм, по който туристите в тази ситуация да бъдат защитени от прилагани спрямо тях нелоялни практики, пък макар и от страна на търговци, които са базирани в чужда държава. Ефективен начин би бил Европейският потребителски център у нас, който част от мрежа бюра във всички държави от Европейската общност, да се обърне към своя хомолог в Гърция, който на свой ред да сезира местния контролен орган по защита правата на потребителите и да изиска извършване на необходимите проверки и разследване на начина, по който хотелиерите информират потребителите за актуалната обстановка в района. Обръщаме внимание и на това, че при наличие на застраховка на бизнеса им, тези търговци биха могли да се поинтересуват може ли тя да покрие част от загубите им. И това да им даде възможност да приложат добри практики спрямо клиентите си в тази ситуация. Напомняме и това, че Министерство здравеопазването в Гърция препоръча повишено внимание за хора с дихателни и сърдечни проблеми, бременни и деца. Приканваме засегнатите потребители също да се обръщат към Европейските потребителски центрове с искане за съдействие в случай на прилагане на нелоялни търговски практики спрямо тях от гръцки хотелиери. |
Още по темата: | общо новини по темата: 1248 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/208 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
на 24.08.2023 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Банка ДСК с официално изявление
15:00 / 08.11.2024
На колко градуса да е климатикът през зимата?
08:49 / 08.11.2024
Проф. Рачев: На 10 ноември всичко свършва
09:13 / 08.11.2024
Какво е "фъбинг" и защо да го избягваме на всяка цена
19:33 / 09.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета