На 28 септември Камара на автомобилните превозвачи в България ще излезе на протест заедно с автобусния, ресторантьорския и транспортния бранш, ако институциите не обърнат внимание на проблемите в транспортния сектор. Камара на автомобилните превозвачи в България за пореден път припомня, че бизнесът има нужда от реални социални политики, ангажименти и подпомагане, а не от ограничения.
От години КАПБ апелира ведомствата в страната за изключително сериозните проблеми, с които транспортния бранш е принуден да се справя ежедневно. Шофьори и камиони са принудени да престояват на гранично контролно-пропускателните пунктове с дни, без елементарни условия.
Трудно е да посочим дори един от основните гранични пунктове в страната, през които преминаването да не бъде затруднено. В последните години транспортните фирми се убедиха, че институциите в България нямат за цел да подпомагат транспортния бизнес в страната. Километричните опашки са ежедневие на "Дунав мост“ 1 при Русе, "Дунав мост“ 2 при Видин, ГКПП "Капитан Андреево“, казва Димитър Димитров, изпълнителен директор на Камара на автомобилните превозвачи в България и продължава:
"За сравнение може да посочим южната ни съседка Турция и именно ГКПП "Капитан Андреево“, където чрез вътрешни правила турските тежкотоварни превозни средства преминават безпроблемно чрез т.нар. "зелени пломби“, а българските камиони са принудени да чакат с дни. От КАПБ многократно сме сигнализирали ресорното министерство с апел този двоен стандарт да бъде разрешен на междудържавно ниво, но желание за справяне с тази ситуация от страна, на който и да е министър в последните години просто липсва",
"Към хронично рушащата се инфраструктура, липсата на каквито и да било условия за почивка и престой, липсата на политика за развитие на транспортния бизнес, може да добавим и все по-големия проблем – липса на работни кадри. Българската държава незабавно трябва да предприеме стъпки за привличане на работна ръка".
"За пример може да посочим Полша, където кандидат-шофьор от Украйна може да започне работа 3 дни след подаване на своите документи. В нашата страна това може да се случи след няколко месечно изчакване за одобрение. Българските водачи на камиони вече са кът и това е благодарение на държавната политика, която обезцени транспортния бранш и го лиши от образовани и подготвени монтьори, шофьори и т.н."
"Призоваваме президента
Румен Радев да погледне встрани от политическите интриги и да обърне внимание на транспортния бранш като един от основните отрасли в българската икономика. Ние – данъкоплатците сe нуждаем от помощ и ясно заявяваме, че когато държавата бездейства е време бизнесът да вземе нещата в свои ръце. Това ще се случи на 28 септември, ако до тогава не видим реални действия за разрешаване поне на част от проблемите в сектора."