Илин Димитров: България трябва да влезе в телефоните на европейците

Автор: Йоланда Пелова
Коментари (0)
19:02 / 11.10.2024
721
Очаква се отново да има много силен зимен туристически сезон. Продуктът ни има добро качество и е на добра цена, а увеличението на заетостта на хотелите се предпоставя от качественото предлагане на различни ресурси, които планината и ски-курортите ни предоставят. Това каза в предаването "България, Европа и светът на фокус“ на Радио "Фокус“ Илин Димитров – секретар на президента Румен Радев по туризъм, образование и култура.

Наблюдава се ясен дисбаланс по направление летен и зимен туристически сезон, като летният сезон изостава и все още не могат да се достигнат нивата на 2019 година, докато за зимния сезон има увеличение с 25% спрямо 2019 година. По думите му по-доброто развитие на зимния сезон се дължи на това, че българският пазар успява да покрие предлагането и полетната програма не е толкова натоварена, на голямо развитие в балнео и спа сектора, както и това, че ценообразуването е по-скъпо, но на базата на това се очаква и по-качествен продукт. "За да засилим летния сезон ни трябва много по-наситена чартърна програма и нискобюджетни авиолинии.“

По думите му ДДС ставката от 9% за общата туристическа услуга, за спортните съоръжения, за ресторантите и за туроператорите за входящ туризъм трябва да остане постоянна мярка. "Ние продаваме една година напред и цените за 2025 година са образувани на база тези 9%. Ако пак променим нещата в 12 без 5, ще бъде много лош сигнал отново към всички туроператори, към всички партньори и към всички клиенти,“  обясни той.

Според Илин Димитров улесненията в туризма винаги дават добри резултати, като има 4 направления, които трябва да бъдат оптимизирани: по направление достъпност до страната ни, издаване на визи и свързаните с това процедури; второто направление това е свързаността – оптимално работещи КПП-та, пътища и инфраструктура, върху което според него трябва да се акцентира; третото направление е качеството на продукта и четвъртото направление, което е свързано е с качеството, това са кадрите, които не достигат.

Рекламата е от съществена важност за развитието на туризма и Министерство на туризма прави чудеса от храброст с малкото средства, с които разполага държавата за рекламирането на България като туристическа дестинация. "Рекламирането директно в платформите на големите социални медии е добра стъпка в добра посока, тъй като ние трябва да влезем в телефоните на европейците и просто да се утвърдим като бранд,“ каза той и добави, че когато рекламираме нещо, то не трябва да е самоцелно, а трябва да има ясен фокус какво правим и как го правим.

Виж коментарите (0)

Още по темата (17):
11.10.2024 Производител: Нямам думи. Браншът масово фалира
10.10.2024 Публикуваха прогнозата за времето до 17 октомври
09.10.2024 АПИ с важна препоръка към шофьорите
09.10.2024 Пригответе се за нова смяна на стрелките на часовника
08.10.2024 Проф. Рачев не вижда условия за пускане на парното до края на месец
октомври
08.10.2024 Прекрасно време ни очаква днес
Още новини от Национални новини:
Заради трагичния инцидент с Кирил Маричков: Селановци отмени събо...
Орлин Горанов: Ех, друже... ще ни липсваш! Нека ти е леко там, ср...
Радев: Българската сцена изгуби една легенда!
Кирил Маричков в едно от последните си интервюта: Май дръпнах дяв...
Слави Трифонов за Кирил Маричков: Беше истински мъж, бунтар и сим...
Кирил Маричков е починал при много нелеп инцидент


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).