ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Имаме ли гаранция, че няма да се случи и на нас?
Автор: Екип Plovdiv24.bg 14:08 / 19.06.2024Коментари (0)2068
©
Пазаруването онлайн дава толкова много възможности човек да си намери най-изгодните дрехи, аксесоари или декорации за дома точно в стила, който харесва! Докато се забавляваме да разглеждаме и да запазваме в "любими“ стоките, които ни грабнат вниманието, понякога дори се въодушевяваме и с трепет добавяме в количката мечтаните артикули. Тогава очакването на доставката се превръща в трескаво нетърпение да видим на живо това, което желаем. Но какво се случва, когато поръчката ни така и не пристигне?

Разбира се, разочарованието ни в подобен случай не може да бъде напълно компенсирано, но най-малкото от това, което търговецът може да направи за нас, е да възстанови сумата, която сме заплатили при поръчка.

В практиката на Европейския потребителски център това е често срещан сценарий на жалба и бихме искали да споделим една от многото успешни истории за върната сума при неполучена стока.

Кога можем да действаме ние?

За да можем да се намесим в такъв случай, е необходимо потребителят да е от България и да отправя жалба срещу търговец от държава членка на ЕС, Исландия, Норвегия или Обединеното кралство. Потребителят трябва първо да се е свързал с продавача в писмена форма, за да предяви искането си и само при негативен отговор или липса на отговор в адекватен срок имаме основание за намеса.

Така се случва и с дама, която закупува онлайн декоративни възглавници за своя диван в кухнята, но така и не ги получава. Поръчката е направена през платформа за онлайн търговия, като клиентката е проверила кой точно е търговецът, от когото е закупила стоката. Чака няколко седмици и му пише през платформата и по имейл, но не получава отговор. Почти отчаяна, че няма да получи нито аксесоарите за дивана си, нито парите си обратно, дамата се свързва с нашия екип, предоставяйки копие от поръчката си доказателства, че търговецът не ѝ отговаря.

Нашият център, започвайки работа по случая, се свързва с колегите от румънския център за съдействие, тъй като търговецът е регистриран в северната ни съседка. Със съвместни усилия и кореспонденция с търговеца той е достигнат успешно и веднага откликва на искането за възстановяване на сума. Само за няколко дни превежда близо 50 евро по сметката, с която е заплатено и клиентката получава пълната сума, която е похарчила, обясняват от ЕПЦ.

Имаме ли гаранция, че няма да се случи и на нас?

Колкото повече се интересуваме от репутацията и надеждността на един онлайн търговец, толкова по-малък е шансът да имаме неприятно клиентско преживяване. Все пак не винаги става въпрос за некоректност от страна на търговеца, възможно е въпреки цялото му добро желание и съвестност пакетът да бъде изгубен по пътя, да бъде повреден от куриера, или самият търговец да няма възможност да изпълни поръчката в срок, въпреки, че картовото плащане на платформата вече е било обработено.

Именно това са случаите, в които е редно да се свържем с търговеца и да поискаме възстановяване на сумата или повторно изпращане на продукта, зависи от конкретиката на ситуацията. Важно е да знаем, че докато не подпишем товарителницата пред куриера, отговорност за пратката носи продавачът, предава Pariteni.bg.

Търговецът ще удовлетвори ли искането ни?

Ако търговецът от чужбина не съдейства по никакъв начин, идва  ред на ЕПЦ да помага. Практиката показва, че голяма част от търговците имат желание да сътрудничат, но намесата на институция може да ускори и улесни за клиента целия процес. Не се притеснявайте да се свържете с нас, дори да не сте убеден, че имате право на възстановяване на сума, ние ще прегледаме вашия казус и ще ви обясним обективно до къде стига вашето право на искане, ще съдействаме с целия процес тогава, когато жалбата ви е основателна и попада в нашата експертиза, а ако не е така, ще ви посъветваме към кого да се обърнете и как е редно да постъпите.

 

Трудно ли е да се пусне жалба в ЕПЦ?

Разбира се, че не. Нашият център е способ за улесняване на клиента и можете да се свържете с нас през няколко канала: през формуляра на сайта, по имейл, по телефон или на място в офиса, посочват от потребителския център.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Септември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Лято 2024
Дублиращ отбор на ПФК Ботев
Концесия на стадион "Локомотив"
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Как ще оцените началото на мандата на новия кмет Димитров?
Слаб (2)
Среден (3)
Добър (4)
Много добър (5)
Отличен (6)
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: