Това смята медийният експерт Георги Лозанов. Според него, най-голяма заслуга за падането на оглавяваното от Сергей Станишев правителство има Интернет, където беше прехвърлена критичността. „В аудиторията на Интернет имаше крайно критично говорене. Политиците се опитаха да влязат в Интернет през собствени сайтове, но това беше неефективно", категоричен е експертът.
По думите му, тази година за първи път медиите не застанали зад победителя, а изпаднали в „дуалистична позиция". За разлика от предишни предизборни ситуации, например в края на мандата Костов или на Симеон Сакскобургготски, когато водеща медия заставаше в подкрепа на идващата политическа сила и сега тройната коалиция продължава да бъде обект на занижена критичност , смята Лозанов.
Той определи и трите основни грешки на тази кампания. На първо място сред негативните послания е това с брадвата. Според Лозанов този гаф е сравним с картата с черепите от началото на прехода или доклада, който извади Петър Стоянов срещу Богомил Бонев. На второ място е опита да се създаде медийна групировка преди изборите с политическа ориентация. Това е сравнимо с протеста на БНР в края на мандата на Костов", каза Лозанов. Той определи като трети гаф на тази кампания изказването на Ахмед Доган. „Цената на това обаче платиха политическите партньори на ДПС- единият партньор изчезна от картата, а другият намали на половина резултата си", допълни медийният експерт.
Още по темата (190): | |