ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Инвестират се близо 500 млн. лева за изграждане на STEM среда в училищата у нас | ||||||
| ||||||
"Важно е не само да изградим материалната база за STEM обучението, но и да развием уменията, за да я използваме максимално ефективно“, подчерта проф. Цоков. По думите му към този момент е загубено ценно време за подготовка на българските училища за тази трансформация. "Разполагаме с едни сериозни средства, но без разбиране за важността на този процес, няма да постигнем целта за качествена промяна на системата“, каза още министърът. Той обясни, че новият екип на МОН е стартирал серия от дискусии с училищни директори и учители от цялата страна, за да се разясняват както целите на проекта, така и за повишаване информираността за STEM-обучението. "Новата среда предполага и нов начин на взаимодействие, в това число съвместно преподаване и съвместно оценяване“, допълни проф. Цоков и обясни, че българските учители трябва да бъдат подготвени за тази трансформация. "Ще инициираме и промени в нормативните актове, за да гарантираме основата на STEM обучението, но тази промяна трябва да дойде от самата система. Тя не може и не трябва да бъде наложена отвън“, коментира министърът. По думите му STEM преподаването ще подобри и връзките с бизнеса и ще насърчи повече български деца да избират инженерни специалности, които са много важни за пазара на труда ни. По-рано през деня проф. Цоков проведе и среща с Антоанета Стич. Тя представи американския опит и акцентира на здравите връзки между образователната система и бизнеса, които е изградило STEM обучението. "Това е една от причините за важността на този вид преподаване – защото то изгражда умения, които надграждат теоретичните знания“, подчерта тя. Представителят на Университета Питсбърг акцентира на важността на правилната подготовка на учителите и надграждането на техните знания "като те трябва да могат не просто да преподават знания, но и да развиват умения в учениците“. Според нея промяната е много по-лесна отколкото изглежда, защото учителите обичат своите ученици и биха направили всичко за тяхното по-добро бъдеще: трябва само да бъдат убедени, че STEM преподаването е най-доброто за децата. В разговора участие взеха още директорът на НЦПКПС Димитър Асенов, началникът на РУО – София Ваня Кастрева и председателят на УС на Съюза на ръководителите в системата на средното образование в България Диян Стаматов. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Синоптик: От 6 декември започва продължителен период на снеговалежи
14:11 / 28.11.2024
Виктор и Беба отново заедно
08:42 / 29.11.2024
Годеж 17 години след първата им среща, когато са били деца
15:49 / 29.11.2024
Ударно начало на декември за три зодии
14:46 / 28.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив? | ||
Да (5800) | 58% | |
Не (3208) | 32% | |
Не мога да преценя (947) | 10% |