ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Йосиф Меламед: Фридкин е човек, който по-скоро се интересуваше от идеите, отколкото от резултатите | ||||||
| ||||||
В този брой на предаването събеседниците правят творчески портрет на наскоро напусналия ни и изключителен режисьор Уилям Фридкин, който стои зад кино шедьоври като "Френска връзка", "Заклинателят" и "Магьосникът". Уилям Фридкин започва да твори през 60-те години на ХХ век в Америка. “Това е един период на травма, в който най-вече успява да се възползва за щастие самото изкуство, което ражда впоследствие и големите творци на 70-те години и т. нар. “ново течение" (New Hollywood) на американската филмова индустрия, от което се числи и самият Били Фридкин", коментира Меламед. “Най-силното оръжие на самия Фридкин във “Френска връзка" до голяма степен се оказва фактът, че филмът е базиран на реални събития, случили се именно през онова десетилетие", коментира киноведът относно филмовата класика от началото на 70те. “Тази груба, почти песъчлива картина, която напомня изключително много документалната стилистика на киното - той успява да я адаптира за своя игрален шедьовър, който се превръща в една вечна класика и който последват толкова много филми, които са по някакъв начин излезли изпод неговата егида". Навярно най-известният филм на легендарния кинорежисьор е смразяващият “Заклинателят", още известен като “Екзорсистът". “За мен “Екзорсистът" преди всичко е драма. Това е един филм, който разглежда чисто метафорично, в контекста на жанра “хорър", страха на родителите от съзряването и изскубването от семейното огнище на техните деца". За култовия трилър “Магьосникът" Меламед казва, че “това е един филм, с който дори и самият Алфред Хичкок би се гордял". На въпроса какво трябва съвременното кино да си вземе от творци като Уилям Фридкин, той отговаря: “Неговата смелост. Уилям Фридкин според мен беше режисьор, който предпочиташе да не снима филми, отколкото да снима неща, които просто може да направи, защото е достатъчно опитен. Той предпочиташе да провокира, да шокира публиката си и независимо от това с какъв резултат излизаха накрая неговите филмови продукции, те бяха филми, които носеха авторския почерк. Без компромиси, без външна намеса, без каквото и да е опити в услуга на това какво би искала да види публиката, за да може филмът да се продаде колкото се може по-добре. Фридкин е човек, който по-скоро се интересуваше от идеите, отколкото от резултатите". |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Радина и Деян Донков отново заедно
12:08 / 01.12.2024
Димитър Маринов от филма за Гунди: До три години всичко ще се промени
12:19 / 30.11.2024
Пиле няма да може да прехвръкне в тази част на Пловдив
16:56 / 30.11.2024
Роден е на днешния ден през 1979 г., наскоро призна за голям порок
16:44 / 30.11.2024
Някои от най-трудните думи за писане в българския език
10:39 / 01.12.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета