ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Искат двойно по-дълги шофьорски курсове
Автор: Екип Plovdiv24.bg 09:18 / 26.08.2011Коментари (43)8753
© Plovdiv24.bg
Двойно по-дълги курсове за обучение на водачи искат от Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България (АКАБ), като по този начин ще се доближим до австрийската практика от 150 ч. кормуване и отделни часове по теория. Това каза Красимир Георгиев, изпълнителен директор на АКАБ. Само така ще започнат да намаляват катастрофите по пътищата, защото ще се промени разбирането и нагласата на новите водачи за тяхното участие в пътното движение. Крайно време е да се сложи точка на дискусиите за книжките на 16-годишните, допълни Георгиев. С промяната в Закона за движение по пътищата, която удължава срока на обучението, най-младите бъдещи шофьори ще започнат да се учат на философията на шофирането на 16 години.

Тогава те ще преминат 40 часа теория и 40 часа кормуване, което е с 9 часа повече от заложените в сегашния закон 31 часа управление на колата. След успешно преминаване на този курс, явяването на вътрешни изпити по теория и кормуване, те ще преминават на втори етап на обучение със същата продължителност. Тогава ще се овладява теория, която ще надгражда усвоените познания.

Изискванията за новите шофьори с по-напреднала възраст в никакъв случай не могат да са по-леки, коментира Красимир Георгиев, защото това са хора с установени характери и те трябва да вникнат във философията на безопасното кормуване, което е по-лесно достъпно за младите хора. В моята практика съм обучавал шофьори на над 60-годишна възраст, които минаха курсовете по три пъти, за да сме сигурни, че наистина ще са адекватни участници в движението, разказа Георгиев. Той сравни обучението на водачите у нас с това в Австрия, където шофьорският курс е завършен след 3 хил. км кормуване. При средна продължителност от 20 км за един час практика това означава около 150 учебни часа зад волана.

От началото на септември у нас влизат в сила електронните листовки, за което собствениците на автошколи да инвестират в нова техника, компютри, сървъри, които да са в постоянна връзка с ИА "Автомобилна администрация". Успоредно с тази инвестиция от автоинструкторския бранш напомнят за големия скок в цените на горивата. Затова според представители на легалните школи, които осигуряват пълноценно обучение, скокът в цените на обучението от есента ще е между 30 и 50 на сто. Сегашните курсове на добрите школи варират в диапазона от 650 до 750 лв. Най-вероятно от есента цените ще бъдат в диапазона около 900-1100 лв. Ако бъде направена законодателна промяна, която чрез удължено обучение да промени изначално културата за движение по пътищата у нас, то курсовете ще струват минимум 2 хиляди лева.

Източник: в. "Монитор"








Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Карах в България, карах и в Америка. В българия има самоуверини идиоти в америка има заблудени идиоти, извода е такъв че все някои трябва да направи пари от тях
+1
 
 
Аз като курсист чакаш последния изпит мога да кажа с ръка на сърцето че не съм шофьор Аз съм човек който може да борави с инструментите в автомобила ! На 24 години съм работата ми е пряко свързана с шофиране пропътувал съм хиляди километри и 1 нещо съм разбрал колкото и да те учат да караш нямаш ли го от вътре няма как да стане Научих се да карам доста преди курса Но на курса научих доста полезни работи които до този момент не бях взимал под внимание Адски ми е гадно когато група хора се заклеймяват по този начин Аз осъзнавам че има още много да уча ! Един съвет към бъдещите курсисти качете се да се учите на нов автомобил за да се научите да карате Когато автомобила е наред технически се концентрираш над движението и успяваш по лесно да се научиш да спазваш отделните елементи на пътя Господа и госпожици шофьори бъдете по толерантни на пътя защото ми писна на ... да ме засичат и натискат такива като вас И като видите учебен автомобил първата реакция е да се подпрете на клаксона Моя инструктор е Генко Станчев автомобила на който се учих е Нисан Кашкай Може да сте го засичали Аз лично гарантирам че този човек има страхотен подход към всеки курсист Много спокоен човек Всяка една ситуация се обяснява и разглежда
0
 
 
Mila B., добре си го казала, да не пиша как е и тук в Австралия, ама няма смисъл защото в България проблема не е колко часа ще направят часовете или колко скъпи ще направят курсовете, ами корупцията е проблема. Докато българина знае, че може да си плати всичко (глоби, курсове и т.н.)- България няма да се оправи. Трябва глобите да се вдигнат до небето и докато не се поставят камери в полицейските коли и камери по пътищата-не виждам да се оправят нещата! Пр. докато аз си карах моите курсове преди години, имаше хора който най открито си плащаха, а други като ги късаха отиваха да карат курсовете по градовете и селата около София, за да могат да си платят и да вземат книжка!!! Прост народ!
0
 
 
Пак размисли и стращи.всичко е за пари и някой да обира каймака!
+1
 
 
Знаете ли , че тук в Швейцария , след като завършиш шофьорски курс не ти дават книжка . Трябва да шофираш 2год след това без произшествия и тогава ще си я вземеш , ако през тези две години допуснеш дори една грешка ще видиш книжка на кукуво лято . Така , че няма значение колко време е курса а какво е количеството на сивото вещество на "зад кормилното устройство ". Хората в нормалните държави се застраховат от потенциални убийци на пътя , не говорим за глобите , които тук са направо зверски .
0
 
 
Ако не ти идва от вътре за паркирането, и 100 часа да се проаш пак няма да е .... И нека да ги направят 2 3 месеца курсовете, но първо да погледнат кой инструктур го бива кой не. За да няма после Учебна кола да не пуска мигач, за да не се гори крушката.... ...
0
 
 
Не двойно, а тройно по-дълги!! Иначе всеки манф и шампион по фигурно пързаляне ще продължават да си купиват шофьорски книжки в Булгаристан
+1
 
 
Ами така ще е докато повечето мислят като теб Велянчо тези три педала всеки ги помни ама не всеки знае как и кога да ги използва И с няколко правила се кара на село То затова имаме толкова проишетвия по улиците А инструкторите нито мислят да те подготвят да реагираш в ситуации на лед, натовареност на пътя и тн ..... еми как да се оправим тогава и аз моята книжка я изкарах само за 1 месец ама не се ли научиш да караш във всяка една ситуация когато инстр е до теб няма да ти е лесно като си вземеш книжката а пък особено в чужбина !!!
+1
 
 
А бе да не го мислят толкова ами просто да видят в някоя нормална държава какви мерки и начини за справяне с некадърните шофьори са взели хората грамотните да го копират 1:1 тук същото и толкова какво ще ми измислят топлата вода и т.н. Би трябвало още от детската градина след това в училище и т.н. да се възпитава неграмотния народ на дисциплина и ред по улиците и само тогава ще се промени малко съзнанието на тъпаците по улиците родителите също трябва да дават пример на децата си и да не се държат като олигофрени докато ги возят и може би след поколения ще се промени манталитета и мисленето на идиотския ни народ. И може би ще спрат да мрат като мухи по пътищата.
-1
 
 
дададада..... една година кърсове не искате ли .....не е казано , че вс tr да стане шофьор ,който е толкова малоъмен , че за 31 часа да не може да запомни 3 педала и няколко правила просто не става за шофьор ,но няма смис1л вс да карат по- д1лги кърсове заради банда некад1рници и самоъбийци. А тези които не се чувстват уверени в уменията си могат да се запишат за доп1лнителни часове кормъване.....
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Бюджет 2025
Зима 2024/2025 г.
Мачове между Локо и Ботев сезон 2024/2025
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: