Когато има разлика до над 30 % в сметката спрямо същия период на предходната година, абонатът може да поиска проверка на данните на електромера, за сметка на ЕРП-то, а не за абоната. Това предвиждат промените, които предлага Явор Куюмджиев, зам.-председател на Комисията по енергетика. Например, ако сметката през юли 2012 г. на апартамент показва, че той е изхарчил сто киловатчаса ток, а през юли 2013-а същият е изхарчил 31 киловатчаса, тогава потребителят ще има право да заяви проверка.
Представителите на ДКЕВР реагираха по повод мярката и предложиха да няма ограничение само до 30- процента има ограничение, а ако сметката е с 10 процента повече, потребителите отново да имат право на проверка.
Крайно време ЕРП-ата да направят нужните инвестиции, за да се доставя енергия в нужния стандарт, каза Явор Куюмджиев и уточни, че се предвижда стартиране на процедура за отнемане на лиценза на електроразпределителни дружества при повтаряемост на предоставяне на некачествена услуга.
"Промените предвиждат, когато има нарушение на българския държавен стандарт в качеството на тока и това нарушение продължава по-дълго време, клиентът да има право да не плати, защото не е получил услугата, за която му се искат пари. Ако се стигне повторяемост на това нарушение ще се търси отговорност на доставчика чрез стартиране на процедурата за отнемане на лицензия", обясни депутатът.
"Не е възможно в 21-и век, в държава от ЕС да има места, в които, за да си сготвите храна, да ви трябват четири часа работа на котлона или да избирате дали да си пуснете пералнята или телевизора, защото няма как да работят и двете едновременно. В собствената държава на всички доставчици на услуги няма нито един измервателен пункт, в който да има нарушено качество на ток, независимо, че се намира на сто километра и обслужва един потребител", добави още зам.-председател на Комисията по енергетика.