Състоянието, като километри и обхват, на основните магистрали е изключително незадоволително, както и състоянието като дължина и връзки. Това каза служебният министър на регионалното развитие и благоустройството арх.
Иван Шишков, който с екипа си представи състоянието на автомагистралите на България и визията за тяхното доизграждане и развитието на пътната мрежа в страната.
Шишков заяви, че част от работата е на МРРБ, съвместно с Агенция "Пътна инфраструктура". Той обаче подчерта, че тя е започната от предишния кабинет.
"България се нуждае от 2100 километра стратегически пътни участъци, до момента са изградени 870 км", съобщи регионалният министър.
Арх. Шишков обясни, че до 2000 година са построени 15,43% от магистралите, от 2000 до 2010 година са построени 6,66%. След 2010 година са построени 19,33%.
8,86% км са участъците на магистралите, които се строят в момента. 10,9% км са участъците с проектна готовност.
Шишков припомни, че магистралата, която се строи в момента, Русе — Бяла скоро ще бъде официално обявена за национален обект, като в момента предложението е гледано във Върховен съвет.
"Магистрала "Европа" за мен беше най-проблемният участък", каза той и добави, че няма одобрен подробен устройствен план, даже и там, където е имало проект на готовност, е имало забавяне със самите процедури.
Министърът на регионалното развитие съобщи, че 38,19% са бъдещите участъци на магистралите, които трябва да бъдат построени.
"Русе - Маказа е изключително важно направление", уточни той и добави, че оттам минава връзката от Румъния за Гърция. Шишков е категоричен, че е важно максимално бързо да се проектира и да се построи.
"Магистрала "Черно море" е в много незадоволително състояние на тема проектиране", каза още арх.
Иван Шишков. Според него е много важна и магистрала "Рила", тъй като "този ринг е връзка с три магистрали" — "Тракия", "Хемус" и "Струма", включително и със Северна Македония.