Комуникационната кампания за представянето на първите 12 български EDEN дестинации беше интегрирана в туристическата реклама на страната и те бяха представени като част от националния туристически продукт на водещи пазари и основни изложения през 2012 г. - ITB Берлин, туристическата борса TTR в Букурещ и "Ваканция & СПА Експо" в София. МИЕТ осигури участието им и в изложението "Зелени дни" в София и Международната туристическа борса "Културен туризъм" във Велико Търново. Това каза заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов на заключителната пресконференция по проекта, който продължи 10 месеца и приключва на 9 септември 2012 г.
За популяризирането на тези интересни, но все още малко познати маршрути бяха изработени различни рекламно-инфомационни материали, сред които триезична имидж-брошура (на български, английски и румънски) и карта. Бе проведен онлайн конкурс за любителски фотографии, завършил с награждаване и изложба в София. През юли във Враца бе проведена и балканска среща на ЕДЕН дестинациите, която обсъди възможностите за общи туристически продукти със съседните държави.
За задълбочаване на бизнес партньорството между дестинациите, както и за обмен на информация и добри практики за устойчиво развитие на туризма в рамките на проекта беше създадена и b2b инфомационно-комуникационна платформа, която функционира като уебсайт (
www.edenbulgaria.eu). Той бе представен за първи път на пресконференцията като сайт на мрежата EDEN в България.
Инициaтивата на ЕК за European Destinations of ExcelleNce (EDEN - "Отлични туристически дестинации") популяризира моделите на устойчиво развитие на сектора в целия ЕС и се базира на национални ежегодни конкурси.
Проектът на МИЕТ "Комуникационна кампания за популяризиране на EDEN дестинациите от България" на стойност 64 284 евро бе финансиран в 75% от ЕК по директен договор за безвъзмездна помощ, останалите средства са от националния бюджет.
Досега България е участвала с три проекта - през 2008, 2009 и 2010 г. по темите: "Водата - извор на живот и благоденствия" (за акватик туризъм), "952: Природата ви приветства!" (за защитени територии) и "Тракийския дух" (за културно наследство). В тях се включиха 14 общини, една област, културни, исторически и просветни институции, природни паркове и други. За периода 2011 - 2012 г. идеята на ЕК бе избраните вече дестинации да се популяризират сред туристите и бизнеса.
С реализацията на кампанията се разширява и представата за България като отлично място за специализиран туризъм - еко-, културен, селски, гурме, СПА и други.