ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Иво Маринов: Създаването на бранд "България" е един от най-важните проекти в туризма
Автор: Екип Plovdiv24.bg 16:23 / 01.11.2012Коментари (0)1374
©
Създаването на интегриран бранд на дестинация България е един от най-важните проекти в туризма. Той ще е от полза за развитието на целия бранш чрез интегриране на комуникацията, ясното позициониране и по-високата конкурентоспособност на страната в сектора. Това заяви в Поморие зам.-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов.

Той участва в информационна среща за първата фаза от проекта "Разработване на бранд "България, продуктови и регионални брандове и въвеждане на интегриран бранд мениджмънт" по оперативна програма "Регионално развитие". Дискусията в Поморие е част от поредица от 11 форума в страната с участието на бизнеса, туристическите сдружения, местната власт, медии и др. На срещата бяха обсъдени и добри практики при създаването на марки за конкретни дестинации. Очаква се новият бранд да бъде въведен през есента на 2013 г.

На срещата бяха съобщени резултатите от маркетингови проучвания за възприятията и познатостта на България като туристическа дестинация, както и за нагласите на потребителите към местните туристически продукти. Обсъдени бяха и стратегическите насоки за предстоящото разработване на бранда. Една от основните му цели е да бъде преодоляно еднопластовото разбиране за България предимно като слънчева морска дестинация и да бъде представен потенциалът й като целогодишно място за отдих и пътешествия.

Бяха представени резултати от изследвания в България и на 10 чуждестранни пазара сред туристи, туроператори и турагенти. Данните показват, че страната ни все още е малко позната дестинация, свързана предимно с добри възможности за морски туризъм и достъпна цена. На второ и трето място със значително по-нисък процент на познаваемост сред чуждестранните туристи са планинският и ски туризмът, балнео- и СПА ваканциите. Възможностите за разглеждане на културно-исторически забележителности са слабо познати сред тази група.

Положителното отношение към България е много по-високо сред чужденците, които вече са били в България, в сравнение с тези, които не са идвали у нас. Този факт води до висока обща удовлетвореност от почивка в България - при около 90% от чуждестранните туристи. Декларирана е и лоялност към дестинацията със склонност за повторно посещение при над 80% от тях.

В съзнанието на българския турист страната има доста по-ярко и отличимо присъствие. Красивата природа и умереният климат, подходящ за туризъм, са отличителните характеристики. За разлика от чужденците, българите категорично свързват страната ни с богатото й историческо наследство.

Освен в България такива проучвания са правени във Великобритания, Германия, Гърция, Украйна, Русия, Сърбия, Румъния, Турция, Швеция и Чехия. Изследвано е мнението на 3600 чуждестранни туристи и 2200 български туристи. Проведено е и проучване сред 300 чуждестранни туроператора от 15 пазара (Великобритания, Германия, Гърция, Украйна, Русия, Сърбия, Румъния, Турция, Швеция,Чехия, Израел, Македония, Полша, САЩ и Франция) и 37 български туроператора.

На база на проведените анализи са дефинирани четири основни конкурентни пазара на България - Гърция, Турция, Австрия и Чехия. За конкуренти по отношение на летния туризъм се посочват Турция, Гърция, Хърватска, Италия и Испания, а за зимния - Австрия и Италия. По отношение на СПА и балнеотуризма България се конкурира с Чехия. 

В рамките на проекта е създадена оценъчна система за дефиниране на основните целеви пазари на страната, базирана на оценка на маркетинговия й потенциал, сегашния пазарен дял на България, приходите от турист, брой нощувки и т.н. Като ключови целеви пазари са определени Германия с изключително високо ниво на приоритетност, Русия, Румъния и Великобритания. Вътрешният пазар също остава с висок приоритет като значим източник на приходи в туризма.








Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Зима 2024/2025 г.
Kатастрофи Великотърновско
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Парламентарни избори октомври 2024 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: