Изпълнителен директор: Заплащането при нас достига 3000 евро чисто, но имаме недостиг на работници
Близо 500 000 шофьори не достигат в целия Европейски съюз. Димитър Димитров изпълнителен директор на Камарата на автомобилните превозвачи в България заяви пo Bulgaria ON AIR, че когато няма водачи, услугата става по-скъпа, и че предстоят катаклизми по това направление.
"Трябва да си дадем сметка, че това е изключително тежка професия. 500 000 водачи липсват в Европа. В световен мащаб бройката е 3 милиона. У нас около 20 000 водачи не достигат. Прогнозите са до 2028 г. този недостиг да стане два пъти по-голям. Около 40% от водачите в световен мащаб са над 55 години", обясни гостът на "България сутрин" по Bulgaria On Air.
По думите му страната ни трябва много спешно да облекчи режима, по който внася водачи от трети държави. У нас процедурата отнема 6 месеца, докато кандидатът мине всички проверки. След това се сблъсква с редица други трудности, стана ясно от думите на Димитров.
"На нас всячески ни се пречи да правим бизнес в Европа. Второто направление, по което трябва да се работи, е обучаването на нови кадри. Около 8% са водачите в Европа под 25-годишна възраст. Много е висок прагът за влизане в тази професия", посочи още гостът.
Димитър Димитров съобщи, че в България водачите получават чисто около 3000 евро. Заплащането достига по-голяма сума в някои фирми.
"В България чистото възнаграждение дори е по-голямо от това в целия ЕС. Законодателството дава възможност голяма част от сумата да бъде под формата на командировъчни. Шофьорите от вътрешният транспорт взимат по-малко", заяви представителят на Камарата на автомобилните превозвачи.
"Все някой от тунелите е в ремонт и най-потърпевши са водачите. На границите е страшно и се чака с дни. Ясно е, че няма как с магическа пръчка да се оправят пътищата, но има други действия, които могат да се предприемат", изтъкна Димитров.