Производството е образувано по искане на "Национално сдружение на малки и средни кабелни оператори ТВ Клуб 2000" (НСМСКО), гр. София.
Проучването показва, че през октомври 2012 г. "МобилТел" ЕАД провежда рекламна кампания на пакети "Повече за теб", в три варианта - икономичен, стандартен и разширен, с рекламното послание: "Искаш повече и го имаш. С пакет "Повече за теб" получаваш всичко- тарифен план с до 1000 минути към всички мрежи в страната и чужбина, Светкавичен интернет за дома до 100 Mbps и Цифрова телевизия от Мтел с до 160 канала, заедно с устройство по твой избор". Заедно с пакет "Повече за теб" се предлага и устройство за ползване по избор на потребителя - преносим компютър, телевизионен приемник или телефонен апарат.
КЗК установи, че организираната от "Мобилтел" ЕАД кампания е изключително атрактивна предвид различните по вид безплатни добавки, възможността за избор съобразно потребностите на абоната и тяхната висока пазарна стойност. Предлаганите добавки надвишават предвидените от закона допустими прагове и пораждат антиконкурентен ефект на кампанията - не се разгръща конкуренция чрез собствените параметри или условия на предоставяне на услугата, а привличане вниманието на потребителя се преследва чрез други стимули.
Предложението да получат добавка е валидно както за настоящи абонати на дружеството, така и за нови, с което реално се създава възможност от пренасочване на абонати на конкуренти на "Мобилтел" ЕАД към услугите на дружеството, стимулирани от желанието да получат едновременно с пакетното предложение и допълнителен "подарък" по техен избор.
Разглежданото поведение на ответното дружество е в противоречие с добросъвестната търговска практика и е в състояние да увреди конкурентната среда.