ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
КЗП: Купувайте смартфони само от оторизирани търговци
Автор: Екип Plovdiv24.bg 11:18 / 13.11.2017Коментари (5)3594
©
При покупката на смартфони потребителите внимателно да проучват обектите и да избират оторизирани търговци. Офертите в социалните мрежи и електронните платформи на принципа на споделената икономика невинаги дават гаранция за произхода и качеството на предлаганите устройства. Този коментар направи председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов в студиото на Bloomberg TV Bulgaria по повод наскоро разпространените данни от глобално проучване на изследователската компания Counterpoint Research, според което хората сменят смартфоните си средно на 21 месеца.

"Ако телефонът се закупи, включително и онлайн, от официални представители на съответните производители, тогава има законова, много често и търговска гаранция. Тя дава на потребителя правото при дефект на устройството да предяви претенция към търговеца и съответно той да има задължението да го ремонтира за своя сметка в едномесечен срок. А когато това стане в първите шест месеца след закупуването, потребителят въобще не е необходимо да доказва причината за дефекта", разясни Маргаритов.

По отношение на разходите Маргаритов препоръча хората да не си купуват нещо, което не им трябва. "Ако един телефон е със свръхвъзможности, но те не са ни необходими, това би могло да доведе само до нежелани допълнителни разходи", посочи той, като обърна внимание и на това да се преценява доколко офертата действително е изгодна. 

"Понякога цената на устройството е много ниска, но това е съпровождано с абонаментни планове, които предполагат по-сериозни разходи", каза председателят на КЗП. Той обяви, че Комисията вече е постигнала споразумение и с трите мобилни оператора за облекчаване на неустойките при предсрочно прекратяване на договор. 

"Когато има срочен договор и потребителят желае да го прекрати без конкретна причина предсрочно, той дължи максимум три такси като неустойка, а не всички до края на периода. Но, ако при сключването на договора е било закупено мобилно устройство, се дължи обратно и съответният остатък от цената му", допълни Маргаритов.

Статистиката сочи, че от над 20 000 оплаквания в КЗП годишно около 30% касаят телекомуникационните услуги. В изминали периоди процентът е бил и по-висок, но вече и други сфери на потреблението навлизат с повече сигнали. 

"Дължи се на факта, че всеки от нас има такова устройство, затова чисто статистически вероятността да се случи някакъв проблем е по-голяма, отколкото в други сфери на потреблението", обясни Маргаритов. 

По думите му най-често оплакванията са по повод дефекти и отказ на търговеца да ремонтира безплатно устройството, въпреки че то все още е в гаранция. "Често търговците отказват ремонт, защото твърдят, че в устройството има инсталиран нерегламентиран софтуер, който е причинил повредата. Затова трябва да бъдем предпазливи, когато към нас се отправят оферти за инсталиране на различен софтуер, например игри, тестове и т.н., тъй като те могат да съдържат някакви вируси", даде пример председателят. 

Понякога обаче търговците злоупотребяват с това и неоснователно отказват да извършат рекламация или изискват заплащане. "В големия брой случаи успяваме да съдействаме на потребителя да получи или ремонт на повреденото устройство, или - ако това е невъзможно - замяната му с друго или връщане обратно на парите", подчерта Маргаритов. 

Той посъветва търговците да приемат рекламациите на потребителите, да разглеждат всеки случай с необходимото внимание. Когато пък отправят оферти, да не спестяват важна информация, за да може потребителят да направи своя правилен избор.








Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Аз пък мислех, че е най-добре от търговци с богат опит на Централна гара рџ?±
0
 
 
От 5 години не съм купувал техника от България. Една флашка не съм купил от тук. Няма и да купя. Основно заради цената и незачитането на гаранция. Цената от ЕС с доставка е 60-70% от нашенската. Качеството е по-високо. Тук внасят много бракувани партиди и е на късмет. Много хора си мислят, че от чужбина е на късмет, но е обратното. Взимам популярни марки за да мога да ползвам официалната гаранция в оторизиран сервиз, без да се моля на нашите търговци (Доган и Пеевски). Макар че досега не ми се е налагало. Амазона ми бяха пратилили един плейстейшън 4 с ДХЛ, къде се е счупил по пътя не знам, с кутия, найлони, балони, от страни пукнат, пратих им го обратно за тяхна сметка, и след 2 седмици ми бяха върнали всички пари по сметка, и поръчах отново. На практика няма рискове за поръчителя. Тук ако ти дойде нещо на кайма от емага можеш да се оплачеш на Арменския поп. Просто ти казват, че ти си го счупил. Започват едни разправии с КЗП и търговеца. КЗП е комунизъм. За тези с шуробаджанак от КЗП се работи, при това на деня. За останалите е малко естествен подбор. Има ли проблем минава повече време отколкото да го поръчаш от някой от европейските амазони. Но докато има балъци ще има тарикати.
Aнонимен
на 13.11.2017 г.
+1
 
 
От КЗП говорят глупости - на практика гаранцията не пречи на търговеца и на оторизирания сервиз да откажат ремонт "заради неправилна употреба", както прави например "оторизирания" сервиз "Сръчко" в София - с формално основание отказват гаранционен сервиз и искат плащане за ненужен ремонт, като дори повреждат телефона.
+2
 
 
Веднага ще почна да ползвам оторизирани магазини, само от КЗП да ми кажат, защо смартфони в България се продават на тройна от пазарната цена в други държави. А) Защото българите сме най-ларж в целия свят? Б) Монопол (на доставките)? В) Картел? Г) Друго?
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Октомври 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Коледно-новогодишни празници 2024/2025
Мачове между Локо и Ботев сезон 2024/2025
Обвиниха генерал Шивиков
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: