ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
КЗП: Някои търговци опитват да заблудят потребителите при кампаниите за намаление | ||||||
| ||||||
"Това са опитите на търговците чрез нов тип маркетингови стратегии например да привличат известни личности или да създават заблуждение у потребителите, че са привлекли такива личности, които дават положителна оценка за предлаганите от тях продукти“, посочи Маргаритов. Той обясни, че самоволното използване на чужди самоличности с такава цел е на границата между престъплението и административното нарушение на потребителското законодателство. По думите му продължават да се срещат и класическите прийоми от типа на поставянето върху витрините на големи проценти отстъпки, които обаче важат за много малко стоки в обекта, неспазването на минималните и максималните по закон срокове за периода на намалението и т.н. "Това са все неща, с които и ние като контролен орган, предполагам и част от потребителите, сме се сблъсквали в годините“, добави Маргаритов. В дните около "Черния петък“ КЗП обикновено извършва 200-300 инспекции, като в около 10-15% от случаите се установяват различен тип нарушения. Инспекторите следят пазара поне един месец преди началото на кампанията, за да може да се провери верността на намалението. Председателят на КЗП подчерта, че в последните две години не се наблюдава увеличаване на жалбите и сигналите по време на "Черния петък“, Коледно-новогодишното пазаруване и намаленията след тях. "Може би нарастват с несъществен процент спрямо константното подаване на жалби в Комисията, но няма някакъв бум“, подчерта той. "Това е много интересен феномен, който, според, мен по-скоро идва да покаже, че по време на такива кампании търговците вече се подготвят по-адекватно и правят стратегии, които не се основават първостепенно на това да заблудиш клиента, за да можеш бързо да реализираш някаква печалба и след това да изчезнеш някъде, а да планираш, да помислиш как би могъл да направиш така, че да бъдеш лоялен и въпреки това да извлечеш някаква печалба от продадената по-евтино стока, което ще бъде оценено и от потребителя“, коментира Маргаритов. "Ние като потребители понякога се предоверяваме повече на процентите, отколкото на реалните стойности и сме склонни да вземаме прибързани решения само защото ни се струва, че това, което ни се предлага, е изключително изгодно и има вероятност да го изпуснем в рамките на следващите няколко минути“, отбеляза още председателят на КЗП. Според него не бива да се придава такава голяма тежест на по-краткия период за пазаруване през тази година – с 6 дни по-малко в сравнение с миналогодишния – от Деня на благодарността до Коледа. "Преди 15-20 или повече години това е имало значение. В днешно време при развитието на търговията, най-вече дигиталната, при този динамичен пазар, в който сигурно в рамките на няколко часа се случва това, което преди се е случвало в рамките на няколко месеца, просто е абсурдно хората да бъдат заблуждавани с такъв тип внушения“, заключи Маргаритов. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Годеж 17 години след първата им среща, когато са били деца
15:49 / 29.11.2024
Виктор и Беба отново заедно
08:42 / 29.11.2024
От утре проблеми за шофьорите в Пловдивско
20:41 / 29.11.2024
Пиле няма да може да прехвръкне в тази част на Пловдив
16:56 / 30.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета