ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
КЗП: Проверка в ЕС установи по-малко нарушения на онлайн търговци в България | ||||||
| ||||||
Кампанията обхвана 500 електронни магазина в ЕС, през които се продават дрехи и обувки, мебели и стоки за бита, както и електрически уреди. Всяка от държавите е проверила по 21 сайта по унифициран чек лист за наличието на определена информация, която е задължителна по закон. Преобладаващото нарушение е неспазването на едно от най-новите изисквания на европейското потребителско законодателство – да бъде поставена връзка към платформата за онлайн решаване на спорове. Липсата на информация относно правото и реда за разваляне на договора в срок от 14 дни, отсъствието на напомняне за гаранционната отговорност и непосочването на начислявани впоследствие допълнителни такси към цената са сред другите констатирани несъответствия. "Качествена разлика в естеството на нарушенията в България и при останалите страни от ЕС няма, по-скоро има количествена“, изтъкна Маргаритов. "Бях изненадан, че в общоевропейски план се установяват толкова много на брой и то свързани с основните потребителски права нарушения, тъй като в по-развитите пазари има много и големи играчи в онлайн средата. Но проучването осветлява в максимална степен каква е реалната ситуация към момента. Сигурен съм, че всички колеги от правоприлагащите институции и от другите държави ще вземат необходимите мерки и това неминуемо ще доведе до намаляване на нарушенията в следващите периоди“, коментира председателят на КЗП. Димитър Маргаритов изрази мнение, че това проучване е добър стимул за работа и за националните правоприлагащи органи, какъвто в случая в България е Комисията за защита на потребителите. "Въвеждат се ясни и точни критерии – има специални въпросници, въз основа на които се извършват проверките във всички държави-членки. На втория етап се започва административно-наказателната процедура, за да се стигне до санкции за нарушителите“, обясни той. Независимо от това, че онлайн търговците понякога имат провинения, основният проблем остават сайтовете-фантоми. "Обикновено те са списани доста различно от начина, по който би трябвало да изглежда един електронен магазин“, каза Маргаритов. Според него проведеното от Европейската комисия проучване може да бъде полезно на потребителите и с това, извеждайки основните нарушения при електронните магазини, то ориентира за какво да се следи и внимава. "Тази информация има ли я, няма ли я? Ако я няма, това би трябвало веднага да ни е един много ясен сигнал, че нещо не е наред и да не продължаваме да сърфираме в рамките на такъв електронен магазин“, заяви председателят на КЗП. На финала на разговора Маргаритов посочи, че в най-близък план усилията на КЗП са насочени към успешното и спокойно приключване на зимния туристически сезон. Контролният орган ще продължи да следи за нарушения в онлайн пространството и търговската мрежа, както и за недопускане на опасни стоки. "Това са неща, с които ние ежедневно се занимаваме и ще продължим да го правим, водени от идеята все повече хората да са доволни от пазара. Но това не бива да ги успокоява – нека и те да реагират тогава, когато забележат, че нещо не е наред“, завърши той. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Годеж 17 години след първата им среща, когато са били деца
15:49 / 29.11.2024
Виктор и Беба отново заедно
08:42 / 29.11.2024
От утре проблеми за шофьорите в Пловдивско
20:41 / 29.11.2024
Пиле няма да може да прехвръкне в тази част на Пловдив
16:56 / 30.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета