ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
КЗП ни даде ценни съвети за "Черния петък" | ||||||
| ||||||
При кампаниите за "Черния петък“ проблемът е, че в магазина потребителят има много малко време да провери и да размишлява, затова предварителната подготовка и проучването на пазара са особено важни, обърна внимание Арсенов. И предупреди да се има предвид, че понякога в такива периоди търговци може да предлагат стоки, които са залежали, изостанали или от тях има само 2-3 бройки, а най-желаното от потребителите изобщо да не бъде намалено. "На практика намалението не ни гарантира, че това е най-ниската цена в света, в града или в държавата, в която живеем. Гарантира само, че това е по-ниска цена в съответния магазин спрямо предходния период“, уточни той. Игнат Арсенов потвърди, че в интернет анонси от типа на "до десет минути и всичко приключва“, добавянето на часовници с обратно броене, информация за това колко потребители разглеждат дадената оферта или са закупили тази стока и пр. се използват често от електронните магазини за стимулиране на продажбите. "Първо ние сме привлечени от ниската цена, впоследствие, когато влезем, сме притискани да купим по-бързо“, коментира той и добави, че тези трикове се прилагат най-често при предлагането на самолетни билети или настаняване, но ако се установи, че с тях търговец подвежда потребителите, той може да бъде санкциониран. При пазаруване от интернет е много важно потребителите да внимават да не попадат на случайни сайтове, които им предлагат намаления. "Сега често се случва в социалните мрежи при сърфиране през телефона да изскачат реклами, върху които ние кликваме и стигаме до покупки от случайни магазини, което е рисково в сравнение с вече известните ни. Задължително е, ако търговецът е нов за нас, да направим проучване, за да не стане така, че сме платили, а стоките да се окажат различни от очакваното или пък изобщо да не пристигнат“, добави Арсенов. Полезно е да се знае още, че купените от "Черния петък“ стоки през интернет също могат да бъдат върнати в 14-дневния срок, но тогава разбира се потребителите ще получат обратно намалената цена, която са заплатили за тях, а не редовната. Валидно остава и правото на двугодишен гаранционен период, в който може да се предяви рекламация при проява на дефект. Промоциите не се квалифицират като намаления от гледна точка на законовите изисквания – например, да са посочени старата и новата цена, по-високата цена да е прилагана поне месец преди намалението и пр. Те обаче също трябва да бъдат верни и честни спрямо клиентите и КЗП следи за това, отбеляза Игнат Арсенов, съобщиха от пресцентъра на КЗП. "Ако потребителят е подведен, че купува "две на цената на едно“ и това не е осигурено от страна на магазина или пък не са доставени достатъчно наличности от промоционалните продукти спрямо обема на направената реклама, би било нарушение“, посочи той. На финала на разговора Игнат Арсенов обобщи, че пазаруването от намаления крие своите рискове, но това не означава, че не трябва да се възползваме от тези кампании. Главното е да не правим импулсивни и бързи покупки, да не позволяваме да бъдем притиснати за необмислени решения, а да отделим достатъчно време да проверим условията. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Годеж 17 години след първата им среща, когато са били деца
15:49 / 29.11.2024
Виктор и Беба отново заедно
08:42 / 29.11.2024
От утре проблеми за шофьорите в Пловдивско
20:41 / 29.11.2024
Пиле няма да може да прехвръкне в тази част на Пловдив
16:56 / 30.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета