Маргаритов призова бизнеса да бъде коректен и лоялен към потребителите, защото това е както в интерес на самите потребители, така и на търговците, които биха имали повече редовни клиенти.
"Нашите наблюдения са, че все повече търговци в България са склонни да мислят по този начин - въвеждат и прилагат добри практики, включително надхвърлящи законовите им задължения, за каквито преди години научавахме само от опита в чужбина. Надяваме се този процес да продължи и да се задълбочава напред във времето", каза още ръководителят на институцията.
Той увери, че комисията, като контролен орган, ще продължи да извършва проверки съгласно вменените й правомощия, за да може да бъде гарантирано спазването на закона от търговците и респективно - защитата на базовите права на потребителите.
"Спокойният и предвидим пазар, към който всички ние се стремим, е сбор от действията на коректни търговци, информирани и разумни потребители и контролни органи, които съблюдават спазването на законодателството.", подчертава Маргаритов.
Днес Комисията за защита на потребителите има дежурни екипи, които са в готовност да реагират на евентуални сигнали за нарушения в заведенията и местата за настаняване, където студентите ще отбележат своя празник. Телефонът на потребителя е 0700 111 22.