Изпитванията в лаборатория показват, че и при нормална експлоатация се стига до счупване на бордовата дъска по средата или по пластмасовите елементи от долната й страна. Има риск от счупване, разглобяване или блокиране на лагерите и стопяване на гумата след едва 2-3 минути каране. Съществува опасност и от счупване на ходовите части и скъсване на регулиращия болт.
Лабораторните анализи са установили още, че при насочване срещу бордюрния блок три пъти се счупва ходовата част на скейтборда.
Външната линия на дъската на един от опасните модели скейтборди е с остри ъгли и ръбове и има неравни и стърчащи части, което също крие рискове.
Друго несъответствие е, че върху скейтборда липсва маркировка с номера на европейския стандарт и каквито и да било данни за производителя или продавача. Не е посочено максимално допустимото тегло на ползвателя на продукта и не е отправена препоръка да се използва защитна екипировка.
Производителят не е дал и минималната обща информация за конструкцията на скейтборда и изричната забрана на всякакъв вид модификации, застрашаващи безопасността. Не е отправил и предупреждението да се обърне внимание на възможността самозадържащите се гайки и други самозадържащи се елементи да загубват ефективността си. Освен това, в инструкциите за ползване не е включена забележка за ограниченията, свързани с безопасността на пътя, препоръки за подходящите повърхности (плоски, чисти, сухи и когато е възможно далеч от други участници в движението по пътя) и описание за употреба и спиране. Продуктите не са придружени и от инструкции за сервиз и поддръжка на лагерите и подмяна на колела и амортисьори; смазване на лагерите, регулиране на управлението; отстраняване на остри ръбове, създадени по време на използването им, проверка, инструкции за проверка на отчупени парчета и пукнатини на бордовата дъска и тяхното отстраняване при необходимост.