ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
КЗП забрани заблуждаваща търговска практика | ||||||
| ||||||
Със своя заповед председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Дамян Лазаров забрани заблуждаваща търговска практика при рекламирането на промоционална игра с продукти с марката "BARILLA" на "ВК-Комерсиал" ООД. Рекламното съобщение е публикувано на сайта на дистрибутора и привлича с награден фонд домакинска принадлежност, ваучери на стойност от по 100 лв., както и бонус за всеки регистрирал се - оригинална италианска рецепта с продуктите на марката. Причината за наложената мярка е, че рекламното съобщение въвежда в заблуда потребителите с твърдението, че могат да се включат в провежданата игра, без това непременно да е обвързано с покупка на продукт от линията, което на практика не е така. За участие в играта е необходимо да се направи регистрация чрез уникален код, който е отпечатан от вътрешната страна на стикер, залепен върху промоционалните опаковки на продуктова линия на фирмата. Това става ясно от условията, публикувани на интернет страницата на търговската марка. Достъпът до този код, обаче, е възможен само след закупуване на някое от изделията, включени в промоционалната игра, и не съществува алтернатива потребителите да достигнат до него и да го ползват, което е установено при проверка на екип на контролния орган. Инспекторите са избрали на произволен принцип търговски обект, който предлага продукти, участващи в промоцията, и са поискали да получат само рекламния стикер, залепен върху продукт от промоцията, без да го закупуват. Това категорично е било отказано от служителя на фирмата с мотива, че ще бъде нарушена целостта и търговския вид на опаковката и продуктът след това няма да може да бъде реализиран. Стига се до противоречие със заявените правила за включване в играта, в които изрично е посочено, че то не е обвързано с покупка. От предоставените в рамките на проверката на контролния орган два вида продукти, включени в промоцията, е видно, че рекламните стикери са трайно залепени на опаковките, без значение дали са кутии или буркани, и търсеният код за регистрация и участие в играта с награди е от вътрешната им страна. За да се види, трябва да се отлепи от опаковката. Това недвусмислено показва, че, за да могат потребителите да достигнат до него, все пак трябва да закупят продукт от обявените в промоцията. Тази е и целта на организатора на играта - насърчаване на продажбите чрез нея, като е включен опит за заблуда, което е в противоречие със законодателството и представлява нелоялна търговска практика по смисъла на Закона за защита на потребителите (ЗЗП). Освен това е в разрез и с изискването на добросъвестност и професионална етика. Фирмата ще трябва да преустанови провеждането на играта във вида, в който съдържа заблуда за потребителите. Имуществената санкция за подобен вид административно нарушение според ЗЗП е до 10 000 лв. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
Горд член на "Глас народен", начело със Светльо Хиподилски! Бивши комунисти няма! Б(*П, ГЕйРБ, ДуПеСе и Атака - в Батака! Време е за промяна!
на 24.11.2009 г.
+1
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Годеж 17 години след първата им среща, когато са били деца
15:49 / 29.11.2024
Синоптик: От 6 декември започва продължителен период на снеговалежи
14:11 / 28.11.2024
Виктор и Беба отново заедно
08:42 / 29.11.2024
От утре проблеми за шофьорите в Пловдивско
20:41 / 29.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета