ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Как се прави проект по подмярка 16.1? | ||||||
| ||||||
Третият прием по подмярка 16.1 „Подкрепа за сформиране и функциониране на оперативни групи в рамките на ЕПИ“ ще стартира до края на тази година. Или поне такава е амбицията на ресорното ведомство. Не е толкова важно обаче дали процедурата по подмярката ще стартира до края на 2021 г. или през новата година. По-важно е фермерите да знаят как могат да създадат успешен проект по подмярката. Слушайте в AgriПодкаст: В агросектора става напечено По темата говори Иванка Тодорова от Националната служба за съвети в земеделието (НССЗ), по време на уебинар, от който Агри.БГ бе част. “Досега по подмярката минаха два приема. Вторият прием все още не е приключил, от гледна точка на това, че няма готовност за сключване на договори. По индикативен график е планиран и трети прием по подмярка 16.1 за тази година. Важно е да се отбележи, че мерките не са колкото за реализиране на иновативен проект, а за сътрудничество. Да се научим да работим заедно. И то екипи от различни сфери, търсещи начини, по които да се решават различни проблеми”, обясни Тодорова. По думите й три са най-важните дефиниции спрямо последните насоки по подмярка 16.1 - за иновация, за интерактивен подход и за маркетинг на продукт. “Никой не решава, че проектът не е успешен, ако резултатът не е положителен. Мярката стимулира разработването на проекти, тяхното прилагане и оценката накрая. Другото нещо е да се комуникира крайния резултат, за да може другите да се възползват от разработката, ако резултатът е положителен или да не опитват самото нещо, ако то не работи”, категорична е Иванка Тодорова. Но как успешно можем да изготвим проект? “При изготвянето на проекта задължително заделяте сума за текущи разходи за офиса на проекта. Не е задължително да имате трима служителя в офиса. Може да имате и само един. Подходящо е тези лица да бъдат представители на асоциация, например, която може да е шапката на един такъв проект. Втората група са преки разходи, по отношение на изпълнение, възнаграждение на работници, консултанти и т.н, разходите за публичност. В третата група трябва да прецените и калкулирате какво ви е необходимо за изпълнението на този проект - разработка на софтуер, машина, апарати и т.н. И така едва когато бюджетирате първата и третата група разходи, виждате какво ви остава като бюджет и го разделяте по допустимите разходи по втора група”, каза още експертът. Тя е убедена, че е важно да бъдат разработени продукти, методи и технологии, като маркетинговия метод също не трябва да се пропуска. Информационната кампания "ОСП работи за нас: Гледай напред" се осъществява от Агригейт Медия и е съфинансирана от програма IMCAP на ЕС. Следете темата и на cap4us.agri.bg |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Драстично отслабналият Геро се оказа нежелан от телевизиите
14:51 / 24.11.2024
"УниКредит Булбанк" предупреди клиентите си
14:08 / 25.11.2024
Нов хитов турски сериал завладява ефира
15:59 / 24.11.2024
Ново нападение в столичен мол
19:56 / 24.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета