ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Как социалните медии влияят на политическата активност и какво представляват "ехо камерите"?
Автор: Десислава Томева 08:34 / 24.10.2024Коментари (0)1919
©
В днешния цифров свят социалните медии играят ключова роля в начина, по който гражданите взаимодействат с политическите процеси. Платформи като Facebook, Twitter и Instagram не само че предлагат пространство за обмен на идеи, но също така могат да засилят или намалят политическата активност сред населението.

Без да обиждам никого, младите хора са аполитични. Често нямат представа кой управлява, кой е начело на правителството, и дали сме парламентарна или президентска република?! Всички тези "минуси“ в политическата грамотност са основен инструмент за политическите манипулатори. Правилната стратегия на една кампания е сигурна подкрепа на финала. А какво по-добро място за рекламиране от социалните мрежи, защото младите не гледат новини и не четат политически платформи?

Социалните медии служат като основен канал за разпространение на информация за предстоящи избори, кандидати и платформи. Гражданите лесно могат да се информират за позиции и инициативи, които ги интересуват. Пример от зад океана: според изследване на Pew Research Center около 55% от американците получават новини за политика и избори през социалните медии. Този достъп до информация обаче не винаги е балансиран или обективен.

Огромен проблем е дезинформацията, разпространявана чрез социалните медии, която може да има разрушителен ефект върху политическата активност. Източниците на информация често не са проверени и могат да се окажат част от целенасочени кампании за манипулация. Изследвания показват, че дезинформацията може да повлияе на начина, по който хората възприемат важни теми, което в крайна сметка оказва влияние на тяхното решение да гласуват или не.

Алгоритмите на социалните медии също играят важна роля в начина, по който информацията достига до потребителите. Платформите често филтрират съдържанието, което виждаме, въз основа на предишните ни взаимодействия и предпочитания. Това създава "ехо камери“, в които потребителите виждат само информация, която потвърждава техните съществуващи нагласи и убеждения. Резултатът е, че хората стават по-малко отворени към различни гледни точки и по-склонни да се ангажират с информация, която не е непременно точна.

Въпреки опасностите от дезинформация, социалните медии също могат да бъдат мощен инструмент за активиране на избирателите. Кандидати и организации често използват платформи, за да организират кампании, които мотивират хората да гласуват. Чрез мобилизация на подкрепата и създаване на общности, социалните медии могат да доведат до увеличаване на изборната активност. Проучвания показват, че хората, които взаимодействат със съдържание, свързано с изборите в социалните медии, са по-склонни да гласуват.


Още по темата: общо новини по темата: 660
08.11.2024 »
08.11.2024 »
08.11.2024 »
08.11.2024 »
08.11.2024 »
08.11.2024 »
предишна страница [ 1/110 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Февруари 2012 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Мигрантски натиск към България
Проблеми между шофьори от масовия транспорт и пътници
Катастрофи в България
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: