ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Какво ще е различното при новите лични карти? | ||||||
| ||||||
Новите лични документи може да започнат да се издават още в края на май, когато би трябвало цялата система за израбтвонето им да е готова да заработи. "Очакваме фирмата изпълнител по договора да създаде техническа възможност, а също така очакваме и в най-скоро време предложените законодателни промени да влязат в сила", каза пред БНТ Стоян Стефанов, директор на дирекция "Български документи за самоличност" - МВР. Законодателните промени са необходими, защото отпада издаването на безсрочни лични карти за хората, навършили 58 години. "Това е съобразено с Европейското право и съгласно европейските регламенти не се предвижда издаване на безсрочни лични карти на граждани на Европейската общност. По тази причина е предвидено личните карти, които до момента издавахме като безсрочни на лица над 58-годишна възраст, вече от 18-годишна възраст до 70-годишна възраст да бъдат с 10 годишен срок на валидност. А лицата, които са навършили 70-годишна възраст ще имат право да изберат: 10-годишна валидност или 30-годишна валидност", поясни Стоян Стефанов. Така в информационните масиви ще се разполага и с максимално актуална снимка на възрастните хора, с която да се намали вероятността за злоупотреби. Новите лични карти имат повече защити срещу фалшификации. "Снимката ще бъде по-голяма, по-ясна и по-контрастна. И най-съществената новост е, че в новата лична карта ще има електронен носител на информация", каза Стефанов. Първоначално в чипа на личната карта ще бъдат въведени биометричните данни - снимката на притежателя ѝ и два пръстови отпечатъка. "Записването на биометричните данни на електронния насител на информация ще направи личната карта по-лесна за използване при преминаването на лицата през граница и при тяхното пътуване". Така хората, които притежават нова лична карта, ще могат да преминават през електронните гишета за граничен контрол, както това става сега, но само с международен паспорт. "А на по-късен етап ще бъде записана и електронна идентификация на лицата. Тогава българските граждани ще могат да я използват за работа във виртуална следа за използване на електронните услуги, които се предоставят от държавата. И съответно с нея да дават електронни волеизявления", каза Стоян Стефанов. Новите технологии и влагането на чип за електронна информация налагат и промяна на цената на новите лични карти. Предложението е таксата за обикновен срок на издаване да бъде 30 лева. Бързата услуга за издаване за срок от 3 дни ще струва 60 лева, а експресната услуга - в рамките на 8 часа - ще струва 150 лева. Експресно издадените документи обаче ще могат да се получават само от София, но ще могат да се заявяват във всяко едно районно управление на територията на страната. Запазва се безплатното издаване на първа лична карта на навършилите 14 години, както и за хората, навършили 70 години. "За лицата, които са в неравностойно положение и с трайно намалена работоспособност, или със степен на увреждане 50% и над 50% да се запази изключително намален размер на таксата за лична карта. В случая предложението е 3 лева". Предложението за промяна на тарифата за издаване на лични документи трябва да бъде одобрено от правителството. От началото на следващата година ще започне издаването и на нови задгранични паспорти. Те също ще бъдат с подобрена защита от фалшфициране, като ще се предлага и издаването на паспорти с 10 годишен срок на валидност. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Драстично отслабналият Геро се оказа нежелан от телевизиите
14:51 / 24.11.2024
Ново нападение в столичен мол
19:56 / 24.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета