ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Какво трябва да знаем, когато връщаме стока от физически магазин?
©
Потребителите имат право да се откажат от вече закупена от физически магазин стока само ако търговецът предварително е поел такъв ангажимент или продуктът е дефектен и не може да бъде поправен или заменен с нов. Това разясни пред портала за бизнес новини Economic.bg основателят на онлайн платформата "Ние, потребителите“ Габриела Руменова.

"Не съществува законова разпоредба, която да вменява задължение на търговците с физически обекти да дават възможност на клиентите си да се откажат от покупката и да получат обратно парите си за нея, освен ако стоката няма някакъв дефект. Когато обаче даден физически магазин се е ангажирал да приема обратно продадените от него стоки в определен срок и при конкретни условия, макар законът да не го задължава, той е длъжен да спази това обещание. В противен случай ще е налице нелоялна търговска практика поради предоставяне на невярна информация, която дори може да се е оказала ключова при вземането на решение на потребителя да купи точно от този търговец. За подобно нарушение законът предвижда санкция до 50 000 лв., забрана на практиката в бъдеще, а потребителят получава правото да развали договора, сключен в условията на прилагането на тази нечестна практика“, посочва експертът.

Предвид вcе по-разпространяващата се сред физическите обекти добра практика за връщане на покупките, от "Ние, потребителите“ съветват хората винаги да се запознават с условията за продажба на търговеца, включително евентуалната възможност за отказ от покупка и с правилата за упражняване на това право – ред, срокове, документи и т.н. Тъй като физическите обекти не са задължени по закон да приемат обратно вече продадени стоки, при предоставянето на такава възможност те имат право да въведат свои правила за това и ние като потребители трябва да ги следваме.

За да защитите правата си, трябва да разполагате с доказателства, че физическият магазин е поел ангажимент да приема обратно закупени стоки. Това обикновено е посочено на информационни табели в търговската зала, на гърба на касовата бележка, в реклами и маркетингови материали на търговеца и др. Пазете и платежния документ, за да можете да докажете, че сте направили покупката от този търговец.

Потребителите обаче имат законово регламентирано право да върнат дадена стока, когато се установи дефект и търговецът не е в състояние да го отстрани с безплатен ремонт или не предложи замяна с нова в рамките на един месец след предявяване на рекламация.

При нарушени права първата стъпка е да се обърнете към търговеца и да предявите своята претенция с писмена жалба, в зависимост от възникналата ситуация.

Ако той предварително е поел ангажимент да прибере закупена стока при искане от клиента без посочване на обективна причина, а след това откаже, жалбата трябва да съдържа искане за разваляне на сделката на основание официалното обещание на търговеца за предоставянето на това право – той да приеме обратно стоката и да възстанови на клиента си заплатените за нея средства.

В случай че искането на потребителя за връщането на стоката се основава на дефект и търговецът трябва да реши рекламацията по този начин, то в жалбата се посочва, че след неуспешни ремонти продуктът отново дава дефекти и следва договорът за продажба да бъде разтрогнат. За целта ще трябва да приложите/цитирате протоколи за неуспешни ремонти, затова винаги изисквайте вписване на жалбите Ви в регистъра за предявените рекламации и протоколи от евентуални ремонти.

При неуспешни преговори с търговеца потребителят може да потърси съдействието на контролните органи и на компетентния съд, информират още от "Ние, потребителите“.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Февруари 2025 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Първа лига, сезон 2024/2025
Ботев в Лига Европа, сезон 2024/2025
Аматьорски футбол
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: