ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Какво трябва да знаем при смяна на гумите?
Автор: ИА Фокус 09:32 / 29.10.2024Коментари (1)6207
©
Температурите навън напомнят за зимния сезон въпреки слънцето. Преходните сезони са едни от най-опасните, защото на много места настилките са мокри и има паднали есенни листа. Очакват се и първите заледявания. 

Затова вече е време за смяна на гумите, категоричен е автоекспертът Румен Дунев. Той съветва да не чакаме последния момент и да подготвим автомобила си за зимния сезон от по-рано.

"Започват температурите да падат още, ще започне появата на черен лед. Хората да са предпазливи в сутрешните часове и късно вечер. Много често хората питат дали грайферът е достатъчен и дали няма да ги глобят. Вече има съвременни машини, които бързо и лесно дават отговор на въпроса, като измерват гумата в три точки – отвън, отвътре и в средата“, каза пред бТВ Румен Дунев, председател на Българската федерация по автомобилен спорт. 

Защо е важно да караме със зимни гуми?

"Самият каучук на гумата е много по-мек, отколкото този на лятната гума. При лятната има силно изразени канали, които да вадят водата и да предпазват водача от навлизане в аквапланинг, докато при зимната гума каналите са напречно разположени и самият грайфер е разцепен допълнително така, че да осигурява максимално сцепление дори и при заледени участъци“, обясни Румен Дунев.

За да работят правилно и да осигуряват възможно най-доброто сцепление гумите трябва да са напомпани според изискванията на производителя. 

"След като се сменят зимните гуми е много важно да бъдат напомпани според предписанието на завода производител, което обикновено се намира или на капачката на резервоара на автомобила, или на предната дясна врата. Много е важно да се мине реглаж, защото гумите трябва да се търкалят, а да не се пързалят, защото тогава се унищожават“, добави Дунев.

Най-важното, което водачите трябва да знаят при избора на гуми, е горивната икономичност. Тя е описана на етикета на гумата. При по-евтините гуми, тя е по-малка. При по-скъп комплект в дългосрочен план шофьорът може да спести от гориво.

"Моят съвет към водачите, които нямат възможност да инвестират в четири нови гуми, е всяка година да купуват по две нови и да ги слагат на предната управляема ос. Следващата година, когато купят още две нови, гумите от предната година отиват на задната ос. Така винаги ще имат автомобил, който ще е перфектно подготвен за зимните условия и ще има необходимото сцепление“, каза още автоекспертът.

От 15 ноември до 1 март всички автомобили трябва да бъдат със зимни гуми или с такива, чийто грайфер е минимум 4 мм.







Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Тук идеята не е безопасност на движението, а да влязат едни пари в дистрибуторите на гуми. Това е. Изключително лобиски закон, който даже е опасен както за пътната безопасност, така и за екологията. Сметката е проста: Смяната на четири гуми излиза горе долу колкото покупката на една нова. Умножено по три милиона автомобила, по два пъти в годината... Вижте за какви пари става дума. И то без да смятаме покупката на нови гуми. Ако ги сметнем и тях - по две гуми на година за автомобил както иска "експерта" - пак смятайте. А относно безопасноста - Температурите в страната са много различни. Зимата настъпва много по-късно по морето и южните градове и по-рано по високите и севернитеградове като Самоков, София и Русе например. Обаче датата на смяната е една. Явно температурите нямат значение за дистрибуторите. Относно екологията - тъй като повечето хора карат 10 до 15 хиляди километра годишно -то ще се налага да сменят гуми поради остаряване, а не поради износване. Отделно за зимата е сложен праг на грайфера от 4 мм, нищо че производителя на зимни гуми е поставил доста по-нисък праг. И е правил изпитания, и издава сертификати за безопасност. И резултата е пак покупка на нови гуми. Значи изхвърляме здрави гуми пък говорим за екология... Резултата от цялата работа е опасен, освен изхарчените пари: Хората за да не изхвърлят здрави гуми, започнаха да карат през лятото със зимни гуми. Е, това не е ли опасно? Опасно е естествено. Та затова този закон е лобиски и опасен. Антиобществен закон.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Април 2017 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Мигрантски натиск към България
Проблеми между шофьори от масовия транспорт и пътници
Катастрофи в България
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: