Георги Костов, който пътувал във влака, разказа, че редовно ползва услугите на БДЖ, но за първи път станал очевидец на подобен инцидент.
"По пътя Варна - Карнобат влакът спря в "нищото" - между две гари, които не са по пътя, и попитахме длъжностните лица какво става. Те съобщиха, че липсва една 30-сантиметрова релса", разказва той.
От Националната компания "Железопътна инфраструктура" заявиха, че машинистът е знаел още от гарата за липсващото парче релса и до проблем и дерайлиране е било невъзможно да се стигне.
"5 см е счупването, което значи, че нищо неконтролируемо не е станало. Всичко е контролирано, счупването е намерено преди това. Просто нашите специалисти са решили, за да не направят това закъснение на влака, че с 5 км/ч е могъл да мине през счупването. Но машинистите, тяхно право е, са преценили, че е опасно и са спрели", обясни за БНТ инж. Бисер Минчев - главен ревизор по безопасността на НКЖИ.
От Компанията започнали веднага ремонт на релсовия път и движението на влаковете било възстановено към 13.00 часа.
Източник: БНТ