Имаме проблем с чувството за безнаказаност, с безхаберието, с агресията, с наглостта. Това заяви пред
Sofia24.bg общинският съветник от ВМРО в Столичния общински съвет
Карлос Контрера.
"Има една част от нашите съграждани, които смятат, че на тях няма да им се случи или каквото и да се случи, те ще успеят да се изплъзнат от санкциите на закона, в резултат на което се шофира абсолютно безогледно по улици, по булеварди, по магистрали. И просто ние отчитаме статистика", коментира Контрера.
По думите му трябва контрол, който обаче да не е кампаниен: "Защото ние донякъде свикнахме той да бъде кампаниен. Около 15-ти септември, около започването на летните отпуски, което е функционална грешка на МВР, съществува от много години, но не виждам никакво желание този подход на работа да бъде променен. Защото наистина ако има системен контрол и санкциите са неизбежни, тези джигити на пътя чувствително ще намалеят. Ситуацията на полуанархия в държавата окрилява тези хора и те разчитат, че ще им се размине".
"Последният инцидент с фатален край в София с 15-годишното момче се е случил на пешеходна пътека, където масово се отнема предимство. На първо място аз също кредитирам тезата, че тук става въпрос за евентуален умисъл, защото водачът с цялото си съзнание, разбирал е свойството, значението на своите постъпки. Очевидно нарушава в пъти максимално допустимата скорост в тази зона. Стига се до една поредна трагедия и то само на няколко метра от сградата на МВР", добави Карлос Контрета.
Той допълни, че един от потърпевшите много често е градският транспорт, където непрекъснато тролеи, автобуси, трамваи са засичани, много често удряни от водачи, отнемат им предимството: "Един от големите проблеми на пешеходните пътеки е свързан с това, че масово водачите, докато управляват превозно средство си използват смарт устройството за писане на съобщения, чатове. Отвлича се вниманието им и белята става", обясни общинският съветник от ВМРО.
Той припомни, че глобата за отнемане предимство на пешеходец е 100 лева: "Което ми се вижда абсурдно на фона на тези инциденти, включително на обозначени пешеходни пътеки, които се случват само в последните две, три години. Така че законодателят е добре да помисли и за наглед уж леки нарушения също да бъдат санкционирани сериозно".