Касата ни пита по телефона доволни ли сме от лечението си

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (0)
10:14 / 04.11.2015
1803
Близо 70 000 пациенти годишно ще бъдат анкетирани по телефона дали са доволни от предоставените им медицински услуги, заплащани от здравната каса. Колко са доволни от оказаното лечение ще бъде измервано чрез четири показателя - състоянието на медицинската документация, качеството на самата медицинска помощ, дейностите по лечението и дали е имало допълнителни плащания от пациента. 

Това предвижда проектонаредба на здравното министерство за удовлетвореността на пациентите от ползваните медицински услуги, плащани от НЗОК. Изискването касата да измерва удовлетвореността на пациентите залегна в Закона за здравното осигуряване. Той предвижда при системна неудовлетвореност от дадено лечебно заведение директорите на районните каси да налагат финансови санкции и дори да прекратяват договори с болници. За целта болницата трябва да е получила три отрицателни оценки в рамките на шест месеца. Преценката коя от двете санкции да се наложи - глоба или прекратяване на договора, обаче ще е на директора на районната каса.

Проучването ще обхваща пациенти, преминали през всички болници в страната, подбрани на случаен принцип. При оценяването на четирите компонента пациентът ще избира различни твърдения по скала от 1 до 10.



Източник: в. Стандарт

Виж коментарите (0)
Още новини от Национални новини:
Цената на любимите на българите "Шипки" е по-висока вече
Животновъди от района на Велинград посрещнаха изгрева с нов проте...
Обстановката на АМ "Тракия" – в ролята на репортери са самите шоф...
Ето къде вали сняг тази сутрин
Андреевден е
Обилен снеговалеж по АМ "Тракия"


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).