ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Клиенти хитруват на касите за самообслужване в големите магазини | ||||||
| ||||||
Един на всеки осем купувачи избира по-евтин артикул от този, който всъщност купува и го маркира лъжливо на касите на самообслужване, откри анкета на Ipsos сред 1099 души. Широко известен като "банановия трик“, при този метод клиентите пускат даден артикул като плод или зеленчук, за да платят малка част от цената. И проучването установи, че почти половината - 48 процента - вярват, че този трик не трябва да се счита за престъпно деяние. 8 процента са признали, че са откраднали нещо, което струва до 10 лири, без да платят. 13 процента от хората са признали, че са взели нещо на стойност до една лира, но 47 процента смятат, че това също не трябва да се третира като престъпление . Прочуването бе направено, тъй като има рекорд на кражбите от магазини - 443 995 престъпления, регистрирани през изминалата година. Това прави по 50 кражби на час. Така общата сума на загубите възлиза на 1,8 милиарда паунда за година. Като резултат магазините трябва да отделят допълнителни 700 милиона лири за мерки за сигурност. Мнозина обвиняват за бума на кражбите въвеждането на касите за самообслужване. В Обединеното кралство те са се увеличили с 50 процента от 53 000 на 80 000, но САЩ започнаха да се връщат към касите с персонал, отбелязва "Дейли мейл“. Някои големи британски вериги последваха този пример и правят обратен завой в политиката на самотаксуването. Има дори местни вериги, които бракуват касите на самообслужване. Клиентите са разочаровани от машините, като много от тях заявяват, че предпочитат да имат работа с човешко същество, когато плащат за пазаруването си. Проверка на "Дейли мейл“ показва, че има големи вериги, които въвеждат самостоятелни каси за определени часови пояси през деня, когато касиерите почиват. Разстроени от това клиенти споделят снимки на работното време на касата. Местен жител на Борнемут споделя, че съкратеното работно време на касата е довело до "неприятно изживяване“. Оплакват се и от камерите за лицево разпознаване, с които веригите опитват да се предпазят от кражбите в зоната за самообслужване. Има доста случаи, когато пазаруващи се отправят към конкурентна верига наблизо, ако няма кой да ги обслужи на касата. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
на 26.08.2024 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Банка ДСК с официално изявление
15:00 / 08.11.2024
Проф. Рачев: На 10 ноември всичко свършва
09:13 / 08.11.2024
Деян Донков с нова мацка
21:00 / 07.11.2024
На колко градуса да е климатикът през зимата?
08:49 / 08.11.2024
Недялко Йорданов: Това би било международен резил за България
08:52 / 07.11.2024
Обявиха бедствено положение на 20 км от Пловдив!
13:43 / 07.11.2024
Пловдивчанка: Обругаването му ще струва на онези отпред прескъпо
08:00 / 08.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета