Кога безплатното излиза скъпо? Колко струват непоисканите платени продукти!

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (0)
12:57 / 30.10.2022
3665
Ако получите нежелани от вас стоки или услуги, включително цифрово съдържание, не е необходимо да заплащате за тях. Не сте длъжни и да върнете каквато и да било стока, която ви е доставена, без да сте я поръчали!

Най-често непоисканите услуги, които после може да ни се таксуват, са различни игри, допълнителни пакети с MB, минути и SMS-и, промоционални канали и пр. Те обикновено започват да идват след подписване на договори с телекоми, финансови институции, доставчици на услуги на информационното общество и др. Достигат до нас чрез кратки съобщения на телефона ни, по имейл, в месинджър и могат да бъдат изпратени както от дружество, с което сме в договорни отношения, така и от трети лица, на които са били предоставени – правомерно или не:

"Провери дали телефонът ти не е заразен с вируси – отговори със SAFE (безплатно) на този SMS и провери дали някой друг няма достъп до снимките, чатовете, е-мейлите и всичко, което е в телефона ти! Получаваш 7 дни безплатна защита от ХХХ Цена след безплатния период 1.20 лв./седмица; Инфо: ... Откажи рекламните съобщения със СТОП на ... (0.00 лв.)“

...

Ти ли си най-умният потребител, който да спечели днес ваучер с 20 лв.? Пробвай! Изпрати SMS с текст ДА (безплатно) и провери късмета си! Всеки ден един от най-добрите ще получава по ваучер с 20 лв., ти от тях ли си? Започваш безплатно за 4 дни, след това 0,36 лв./ден!

Откажи рекламните съобщения със СТОП на ... (0.00 lv.) Info: ...

Не трябва да се изненадваме, че получаваме съобщения от такъв вид, ако сме дали съгласието си данните ни да бъдат обработвани за маркетингови цели.

Въпросът е кога подобни услуги трупат сметки и можем ли да предотвратим това? Краткият отговор е: плащаме, когато се включим в играта!

Даденото от нас съгласие личните ни данни да се обработват или предават на трети лица за обработване с маркетингови цели не е равносилно на съгласие да получаваме услуги срещу заплащане.

"Има нещо специфично - обикновено тези услуги се предоставят за кратък период безплатно и след това стават платени. В Закона за защита на потребителите изрично е посочено, че не може да бъде предоставяна услуга срещу заплащане, без тя да е поискана от клиента“, посочи пред БНР Габриела Руменова от "Ние потребителите“. Липсата на отговор не се счита за съгласие, затова ако не сте сигурни, просто не отговаряйте!

"В момента, в който вие се включите, се счита, че приемате офертата със съответните предложени условия и след тези 4 или 7 безплатни дни започват да ви се начисляват такси. Ако търговецът не може да докаже, че вие сте дали съгласието си, а ви предоставя непоискана от вас услуга и я таксува, тогава сте в правото си да ви се върнат всички начислени за нея суми“, обясни в ефира на Bulgaria On Air Руменова, която беше PR на Комисията за защита на потребителите в продължение на 15 години. Тя уточни, че всеки конкретен случай следва да бъде проучен от компетентните органи.

Санкциите за изпращане и таксуване на непоискани стоки и услуги достигат до 3 000 лв.

Виж коментарите (0)
Още новини от Национални новини:
Директорът на "Гранична полиция": Миналото лято беше най-тежкото ...
Тома Биков: Ако утре изберат Силви Кирилов, "Да, България" ще се ...
Политическите сили в парламента са декларирали съставите на парла...
Предприемач: Бедните българи губят между 5 и 12 млрд. лева всяка ...
Борисов: Ако съм на мястото на Делян Пеевски, ще си преместя цент...
Кметицата на най-бързо развиващото се и богато село в България по...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).