Кога имаме право на парична компенсация при закъснение на полета?

Автор: ИА Фокус
Коментари (0)
10:24 / 12.08.2024
2008
Ако сме на летището и ни информират, че нашият полет ще закъснее, след втория час авиокомпанията е задължена да се погрижи за нас, като осигури храна и освежителни напитки

Масови закъснения или дори отмяна на полети има в разгара на пътуванията през лятото. При повече от 3 часа закъснение на полета обаче можем да поискаме парична компенсация, но трябва ние да сме активната страна, защото паричното обезщетение не се изплаща автоматично. Това обясни Соня Спасова - директор на Европейски потребителски център в ефира на БНТ.

"Ако причината за закъснението на полета е в контрола на авиокомпанията, то можем да поискаме компенсация. Тя зависи от разстоянието. За полетите, които са най-честите в ЕС - до 1500 км, тази компенсация е 250 евро. Тя е фиксирана на пътник, на билет. И малките деца имат право на подобна компенсация. Тя не се дава автоматично. Когато пристигнем на място и полетът има повече от 3 часа закъснение и решим, че искаме да потърсим правата си, трябва да се свържем с авиокомпанията и да попълним формуляр, който обикновено е на сайта на авиокомпанията. В рамките на 5-6 седмици е нормален срок за изчакване на отговор. Но трябва да попълним формуляра възможно най-бързо преди или след полета", каза Соня Спасова - директор на Европейски потребителски център.

Тя обясни, че в Европейския потребителски център постъпват все повече жалби за закъснели и отменени полети.

"Потребителите трябва да си търсят правата си. Преди да тръгнем към летището трябва добре да се информираме дали има промяна в последния момент. Ако сме на летището и ни информират, че нашият полет ще закъснее, след втория час авиокомпанията е задължена да се погрижи за нас, като осигури храна и освежителни напитки. Ако това не се случи, можем да си ги закупим сами, като запазим касови бележки за тези разходи. В последствие можем да ги претендираме на сайта на авикомпанията. Ако се наложи по-дълго чакане, например денонощие, авиокомпанията е длъжна да ни осигури и място за нощувка, както и да покрие разходите за превоз от и до хотела", уточни Соня Спасова.

Виж коментарите (0)

Още по темата (1075):
07.11.2024 Изпращаме 2024 година като най-горещата в световната история
01.11.2024 Кадри, направени преди два дни в страна от ЕС, станаха абсолютен хит
10.10.2024 Плажът в Бургас се препълни
30.09.2024 Днес е последният работен ден за десетки сезонни работници
28.09.2024 Спасител: Алкохолът в заведенията е много скъп и масово се пиеше на плажа, имаше много удавени
27.09.2024 Експерт: Бум на американски туристи у нас, ето защо
Още новини от Национални новини:
Гърневски: ДБ най-накрая разбраха, че нямат място до ПП
Кошмарна трагедия
Под снежна обсада: "Траянови врата" се оказа на 4 часа път от Соф...
Шофьор за кошмара по АМ "Тракия": С електрическа кола сме, батери...
Полицаи спасиха шофьор, закъсал в снега на АМ "Тракия"
Утре е празник! Традицията е на трапезата да имаме опредени ястия...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).