ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Когато небрандирани коли с мутри обикаляха магистралите и прилагаха насилие, или защо новите мерки няма да сработят
Автор: Екип Plovdiv24.bg 12:21 / 15.04.2025Коментари (0)3542
©
37 мерки набеляза правителството за намаляване на пътните инциденти с 20%.

"Няма как да тръгнем в една посока. Контролът върху участниците в движението е задължителен и той е нещо, което през годините липсва, по-скоро не е достатъчен. Приветстваме тези мерки, които биха повишили контрола. Мерките, които са свързани с повишаване качеството на нашите пътища, е задължителна част. Но и това не е достатъчно, те са комплекс от мерки, които трябва да бъдат изпълнени", каза експертът инж. Иван Петков.

По думите на Христо Радков от Българското обединение на шофьорите мерките няма да сработят, защото са направени без ясен анализ.

"Някой някъде чул, че в някоя държава се прави и веднага ще го прилагаме у нас. Някой чул, че в някоя държава се прилага правилото за средна скорост, ще го прилагаме у нас - прекрасно. Но там, където това нещо започна да се прилага преди 20 и няколко години, вече спряха да го прилагат, защото решиха, че не е ефективно. После някой ще сваля номера, прекрасно. Гърците, които го прилагаха досега, вече предлагат да го премахват, ние вървим винаги след събитията", допълни Радков в ефира на Bulgaria ON AIR.

Той припомни, че през 90-те години небрандирани коли са обикаляли магистралите и са прилагали насилие.

"Заради това нещо беше забранено - небрандирани автомобили да спират, криминогенът го използва за насилие на чужденците. Това нещо не се прави тогава. Ние много пъти сме предлагали обозначена кола да пътува с трафика, за да респектира, а ако някъде има нужда - спира, отпушва тапа, помага на движението. Вместо да си оправим пътищата, качихме заплатите на полицаите, за да се крият по-хубаво в храстите", възмути се той.

"Тя трябва да постоянна, на места не се изпълнява и може би ресурсите не са достатъчни. Приветстваме всякакъв опит, който е за подобряване на контрола по пътищата. Всичко трябва да става на база на добре обмислени предложения. Дори камерите за преброяване на автомобилите понякога повлияват на водачите и те карат по-бавно. Камерите за средна скорост ще имат някакъв ефект, но дали той ще е достатъчен, е друга тема. Ако разчитаме на това, че средната скорост ще оправи нещата, това няма как да стане", категоричен е той.

Според Радков камерите за средна скорост няма да дадат ефект.

"Попитахме МВР колко са загиналите вследствие на превишена скорост за 2024 година, те заявиха, че не водят статистика по този критерий, те не смятат колко за жертвите след превишена скорост. Преди година го смятаха, тогава бяха 5 човека. Насочваме оръжието срещу проблеми, които не са от първостепенно значение на пътя. Предложенията се дават от хора, които не са на пътя. Вчера слушах транспортния министър как обясняваше как било в другите държави, този човек пътува само със самолет - дали знае как е в Сърбия? Не, не знае", добави той.

Инж. Иван Петков поясни, че АПИ е задължена да прави периодични инспекции на пътя.

За изминалата година глобите за превишена скорост, които са били заплатени, са по 320 хил. лв. всеки ден. За пътищата от винетки и тол системи са събрани над 890 млн. лв.

"Шофьорът, който предизвика катастрофата със Сияна, никъде не му се е заиграло ремаркето, защо там? Заради пътя. Тези 36 участъка са много повече и ние ги знаем отдавна, но процедурите за ремонт са много сложни. Когато спрем пътя и той спре да ни убива, тогава вече ще сме добре", поясни Христо Радков.


Още по темата: общо новини по темата: 192
16.04.2025 Дебатират втория вот на недоверие в НС
15.04.2025 ГЕРБ-СДС, БСП и ИТН с обща позиция, след като ДПС-Доган напусна управляващото мнозинство
15.04.2025 ДПС на Доган излиза от управленското мнозинство
15.04.2025 "Еднополовите връзки се наказват със смърт": Това ли ще се учи по "Добродетели и религии"?
15.04.2025 Георг Георгиев: Информацията за интерес към декларацията за военно сътрудничество между Хърватия, Косово и Албания е неточна
15.04.2025 Атанас Зафиров: Реакторите на АЕЦ "Белене" няма да бъдат продавани
предишна страница [ 1/32 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Март 2025 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Великден 2025
Шампионска лига сезон 2024/2025
Ботев в Лига Европа, сезон 2024/2025
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: