Кои партии похарчиха най-много за медийна реклама от началото на кампанията?

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (0)
13:35 / 11.10.2023
1423
В първите 10 дни от предизборната кампания 40 участници в местните избори са похарчили общо 830 635 лв. без ДДС. Това сочат данните от традиционния за Институт за развитие на публичната среда (ИРПС) мониторинг на медийната реклама по време на предизборната кампания.

В него са включени официалните страници на 39 национални и регионални медии – 9 телевизии, 3 радиостанции, 11 вестника и 16 информационни сайтове и агенции.

Партиите, похарчили най-много за реклама

Най-много средства за реклама са отделили парламентарно представените формации. Първи са партия ГЕРБ с 220 005 лв. без ДДС. С малко под 100 000 лв. ги следва коалицията ПП-ДБ с 93 630 лв., "Възраждане“ с 92 703 лв. и БСП за България с 91 386 лв.

Така разходите за медии на четирите формации представляват 60% от всички средства, вложени до момента за медийна реклама.

Докато кандидатите на ГЕРБ, ПП-ДБ и "БСП за България“ избира разнообразни медийни канали – електронни, печатни и онлайн, за да достигат до избирателите си, то "Възраждане“ е насочила 72% от разходваните досега ресурси за реклама в телевизия Евроком.

Медиите, привлекли най-голям ресурс

Към 9 октомври 25 от включените в мониторинга медии са публикували информация за сключени договори с участници в изборите.

На първо място по разходвани средства се оказва в. "24 часа“, където формациите са насочили 154 783 лв. Вестникът е предпочетен както от парламентарно представени формации като ГЕРБ, "БСП за България“, ПП-ДБ, така и от по-малки и нови субекти.

На второ място е БНТ с 139 287 лв., следвана от телевизия Евроком със 109 806 лв. Тарифите на БНТ и БНР се приемат от Министерския съвет, като цените за отразяване на кампанията на двете обществени медии обичайно са значително по-ниски от тези на търговските медии.

Средствата за медийно отразяване на кандидатите заемат най-голям дял от общите разходи за предизборните кампании. За партиите е изключително важно как подбират медийните канали, през които да достигнат своите избиратели и потенциални симпатизанти.

Според изборното законодателство тарифите на медиите "не могат да надвишават средните пазарни цени за търговска реклама през последните 6 месеца преди началото на предизборната кампания". Освен това цените и условията за отразяване трябва да са едни и същи за всички партии, коалиции, инициативни комитети и регистрирани кандидати. Според изборното законодателство медийните услуги се заплащат от политическите субекти преди съответното излъчване или публикуване, пише bTV.

*В случаите на договор, сключен от местна коалиция, сумите са причислявани към водещата формация – обичайно тази, която е дала името си на местната коалиция или пък е по-голяма. Така, ако в дадена община имаме коалиция между ГЕРБ и СДС, средствата са начислени в графата на ГЕРБ.

Данните са от традиционния за Институт за развитие на публичната среда (ИРПС) мониторинг на медийната реклама по време на предизборната кампания. В него са включени официалните страници на 39 национални и регионални медии – 9 телевизии, 3 радиостанции, 11 вестника и 16 информационни сайтове и агенции.

Виж коментарите (0)

Още по темата (937):
05.04.2024 МВР с остра реакция към Кирил Петков и Атанас Атанасов
01.03.2024 Нов общински съветник в Пловдив
21.02.2024 ВАС реши: В Панагюрище ще има нови кметски избори
16.01.2024 Момчето, което показа мускули, докато се брояха бюлетини, остана без
заплащане
05.01.2024 Иван Петков напуска ръководството на ГС на БСП – Пловдив, избраха нов председател
23.12.2023 Глобяват самозабравили се партии в Пловдив?
Още новини от Национални новини:
Българка от плаж в Гърция: Потвърждавам новината за увеличението ...
Днес ви е било топло? По-добре вижте какво предстои от утре
Георги Георгиев към ПП-ДБ: Колеги, то няма управляващи, на кого щ...
Патриарх Даниил призова за преодоляване на разделението сред прав...
Джевдет Чакъров: Очаквайте хода на Ахмед Доган
Убийството в Слънчев бряг заради жена: Един само видя, че Цецо къ...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).