ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Кои партии похарчиха най-много за медийна реклама от началото на кампанията? | ||||||
| ||||||
В него са включени официалните страници на 39 национални и регионални медии – 9 телевизии, 3 радиостанции, 11 вестника и 16 информационни сайтове и агенции. Партиите, похарчили най-много за реклама Най-много средства за реклама са отделили парламентарно представените формации. Първи са партия ГЕРБ с 220 005 лв. без ДДС. С малко под 100 000 лв. ги следва коалицията ПП-ДБ с 93 630 лв., "Възраждане“ с 92 703 лв. и БСП за България с 91 386 лв. Така разходите за медии на четирите формации представляват 60% от всички средства, вложени до момента за медийна реклама. Докато кандидатите на ГЕРБ, ПП-ДБ и "БСП за България“ избира разнообразни медийни канали – електронни, печатни и онлайн, за да достигат до избирателите си, то "Възраждане“ е насочила 72% от разходваните досега ресурси за реклама в телевизия Евроком. Медиите, привлекли най-голям ресурс Към 9 октомври 25 от включените в мониторинга медии са публикували информация за сключени договори с участници в изборите. На първо място по разходвани средства се оказва в. "24 часа“, където формациите са насочили 154 783 лв. Вестникът е предпочетен както от парламентарно представени формации като ГЕРБ, "БСП за България“, ПП-ДБ, така и от по-малки и нови субекти. На второ място е БНТ с 139 287 лв., следвана от телевизия Евроком със 109 806 лв. Тарифите на БНТ и БНР се приемат от Министерския съвет, като цените за отразяване на кампанията на двете обществени медии обичайно са значително по-ниски от тези на търговските медии. Средствата за медийно отразяване на кандидатите заемат най-голям дял от общите разходи за предизборните кампании. За партиите е изключително важно как подбират медийните канали, през които да достигнат своите избиратели и потенциални симпатизанти. Според изборното законодателство тарифите на медиите "не могат да надвишават средните пазарни цени за търговска реклама през последните 6 месеца преди началото на предизборната кампания". Освен това цените и условията за отразяване трябва да са едни и същи за всички партии, коалиции, инициативни комитети и регистрирани кандидати. Според изборното законодателство медийните услуги се заплащат от политическите субекти преди съответното излъчване или публикуване, пише bTV. *В случаите на договор, сключен от местна коалиция, сумите са причислявани към водещата формация – обичайно тази, която е дала името си на местната коалиция или пък е по-голяма. Така, ако в дадена община имаме коалиция между ГЕРБ и СДС, средствата са начислени в графата на ГЕРБ. Данните са от традиционния за Институт за развитие на публичната среда (ИРПС) мониторинг на медийната реклама по време на предизборната кампания. В него са включени официалните страници на 39 национални и регионални медии – 9 телевизии, 3 радиостанции, 11 вестника и 16 информационни сайтове и агенции. |
Още по темата: | общо новини по темата: 938 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/157 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Синоптик: От 6 декември започва продължителен период на снеговалежи
14:11 / 28.11.2024
Виктор и Беба отново заедно
08:42 / 29.11.2024
Годеж 17 години след първата им среща, когато са били деца
15:49 / 29.11.2024
Ударно начало на декември за три зодии
14:46 / 28.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив? | ||
Да (5800) | 58% | |
Не (3208) | 32% | |
Не мога да преценя (947) | 10% |