ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Колко ще ни струва новият екостикер с чип за годишен преглед на колата?
Автор: Екип Plovdiv24.bg 22:10 / 15.04.2021Коментари (2)11232
©
Шест лева и 80 стотинки без ДДС е цената на новия екостикер с вграден чип, който ще се лепи на предното стъкло на автомобилите при Годишен технически преглед (ГТП) след 12 юли.

Така отговориха от Изпълнителна агенция “Автомобилна администрация", бившата ДАИ, на въпроси на “Труд". Но пак не стана ясно кой ще плати оскъпяването - държавата, пунктовете или всеки собственик на автомобил с тегло до 3,5 тона. 

Цената на единична бройка е посочена от производителя - фирма “Демакс" АД, на базата на годишен тираж от 1 500 000 стикера. Слаганите и в момента на ГТП холограмни лепенки е 3,50 лв. без ДДС, тоест - увеличението е с 3,30 лв.

От ИААА уточняват, че пунктовете за ГТП няма да плащат нищо по оборудването с компютри, принтери, четящи и записващи устройства за чиповете, тъй като те са част от договора с “Демакс" АД.

Дружеството, сочено като семейна фирма на депутата от БСП Петър Кънев е било единствен кандидат, явил се на обявената обществена поръчка за отпечатване на документи за ГТП. Процедурата приключва на 30 април м. г. като договорът е за 5 897 142,50 лв. без ДДС.

Любопитен факт е, че промените в Наредба Н-32 на транспортното министерство, с които се въвежда екостикера с чип са публикувани в “Държавен вестник" на 11 септември 2020 г., повече от 4 месеца след договора с “Демакс".

В отговора от бившата ДАИ сочат, че не необходим анекс към сегашния им договор с “Демакс", въпреки че след 12 юли т. г. очевидно плащанията по него стават по-големи. Освен това отпечатването на 1,5 млн. екостикера ще струва на производителя 12 240 000 лв. без ДДС - над два пъти повече от цялата обществена поръчка.

“Поставянето на стикер с чип на автомобила е абсолютно излишно, целта му е само да се платят едни пари. Всеки полицай и всяка улична камера може да направи справка за същата информация само по регистрационния номер на колата", каза  Христо Радков, председател на Българското обединение на шофьорите.

Идеята на лепенката, която ще се слага от 12 юли, е да раздели леките автомобили на 5 категории.

Чипът е с антена, която ще излъчва кодирана информация и така най-замърсяващите въздуха - от Първа до Трета категория, могат да бъдат идентифицирани.

През февруари - в последните дни на 44-тото Народно събрание бяха приети поправки в закона, които дават право на общинските съвети да определят забранени зони. В дни с мръсен въздух там няма да бъдат пускани цапащи коли, а глобите за снимани или спрени в зоната ще са от 50 до 500 лева.

“Добре, нека да има пет екокатегории, но защо е нужен стикер и чип? МВР, инспекторите от общините, камерите на АПИ, уличното видеонаблюдение ще научат коя от 5-те категории е колата точна така, както научават всичко, което ги интересува - автомобилът има ли застраховка, минал ли е на Годишен технически преглед и т. н.", обясни Радков.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Показва коментари на Terror91
премахни филтъра

0
 
 
Да дадем пример със следната ситуация: Лицето Х има автомобил марка Х, "цапащ". Лицето Х живее на адрес, който се намира в зона, в която е забранено от четвъртък до неделя "цапащите" автомибили да се движат там, или да са СПРЕНИ (ПАРКИРАНИ?) там (явно и като седят с изгасен двигател "цапат"). Въпросът е, лицето Х трябва ли всеки четвъртък да мести "цапащия си автомобил" на няколко км от тях (извън "зацапаната" зона), или не? Ако не трябва, колко месеци, разходи, и бюрократщина ще има, докато лицето Х докаже, че живее в тази зона и спира (паркира) "цапащия" си автомобил пред вкъщи? Ще има ли право да го използва? Ами ако се намира в средата на зоната и в петък реши да отиде някъде с него? Тръгва в забраната и хоп "цапа" зоната, съответно глобичка. Или ще е длъжен да върви с бележка за местоживеене подобно на "гениалните" КПП-та заради "гениалния" Ковид? И последен въпрос, ако всеки, живеещ в "зацапани" зони, трябва да премести автомобила си извън тях, за да не бъде глобен, какво ще се случи с "незацапаните" зони след Х период от време ? И те ли ще станат "зацапани" и тогава какво ? Всичко де що е ДВГ извън града? Аз имам по-добро предложение - гражданско неподчинение :)
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Мачове между Локо и Ботев сезон 2024/2025
Икономическо престъпление е разкрито в Пловдив
Локо в Първа лига, сезон 2024/2025
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: